نسخه چاپی

«تنها راه» پایان بحران اوكراین از نظر رئیس دومای روسیه

عکس خبري -«تنها راه» پايان بحران اوکراين از نظر رئيس دوماي روسيه

رئیس دومای دولتی روسیه اعلام كرد، در شرایطی كه با یك فاجعه انسانی مواجه هستیم، تصمیم پوتین در مورد به رسمیت شناختن دونتسك و لوهانسك، «تنها راه» پایان بحران اوكراین است.

به گزارش نما به نقل از راشاتودی، رئیس دومای دولتی روسیه روز سه شنبه گفت تصمیم مسکو برای به رسمیت شناختن حاکمیت دو جمهوری جداشده دونباس تنها راه ممکن برای پایان دادن به درگیری خونین در منطقه است.

ویچسلاو والودین در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک تنها راه خروج از مسئله‌ای است که به سرعت تبدیل به یک بحران انسانی برای روسیه شده است.
رئیس مجلس نمایندگان روسیه نوشت: به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوهانسک و تصویب معاهدات دوستی، همکاری و کمک متقابل، باید کشتار، مرگ شهروندان و هموطنان ما در آنجا را متوقف کند.

به گفته والودین، جمهوری‌های دونباس محل قتل عام روس‌ها بود که قبلاً توسط پوتین به عنوان «نسل‌کشی» توصیف شد.

والودین بیان داشت: در شرایطی که با یک فاجعه انسانی مواجه هستیم، با دیدن ده‌ها هزار پناهنده تنها راه نجات، اتخاذ این تصمیم بود.

پس از تصمیم پوتین در مورد شرق اوکراین وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه در ۲۲ فوریه روابط دیپلماتیک خود را با جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک آغاز کرده است.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۱۲/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...