نسخه چاپی

ساز و كار مجلس برای رسیدگی به اظهارنامه های باقی مانده مودیان مالیاتی از سال ۸۷ تا ۹۷

ساز و کار مجلس براي رسيدگي به اظهارنامه هاي باقي مانده موديان مالياتي از سال ?? تا ??

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سازمان امور مالیاتی اجازه دادند تا آن بخشی از پرونده های مؤدیان مالیات بر ارزش افزوده دوره های سنوات ۸۷ تا ۹۷ كه تاكنون مورد رسیدگی قرار نگرفته اند، بدون رسیدگی، قطعی نماید.

به گزارش نما ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز مجلس و بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، بند «ب» تبصره ۶ لایحه بودجه را بررسی کرده و در نهایت آن را به تصویب رساندند. 

بر اساس بند «ب» تبصره ۶ لایحه، به وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان امور مالیاتی کشور) اجازه داده می شود ظرف یک سال، آن بخشی از پرونده های مؤدیان مالیات بر ارزش افزوده دوره های سنوات ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۷ ،که اظهارنامه های خود را در موعد مقرر تسلیم نموده اند و تاکنون مورد رسیدگی قرار نگرفته اند، براساس دستورالعملی که به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور ظرف یک ماه بعد از ابلاغ قانون تهیه می شود و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می رسد، بدون رسیدگی، قطعی نماید. 

درآمدهای وصولی دولت مرتبط به این بند به ردیف درآمدی شماره ۱۱۰۵۱۶ جدول شماره (۵) این قانون نزد خزانه داری کل کشور و عوارض سهم شهرداری ها و دهیاری ها حسب مورد به حساب های مربوط واریز می شود. 

ایسنا 

۱۴۰۰/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...