نسخه چاپی

مدیریت تسهیلات بانك ها هم برعهده مجلس است هم دولت/انتقاد از شرط سپرده گذاری برای دریافت وام خُرد

مديريت تسهيلات بانک ها هم برعهده مجلس است هم دولت/انتقاد از شرط سپرده گذاري براي دريافت وام خُرد

نایب رئیس كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، ضمن تشریح نقش دولت و مجلس در تعیین تكلیف برای بانك‌ها، در قالب تذكر به خاندوزی، گفت: وزیر اقتصاد باید به تمام بانك‌ها ابلاغ كند كه در ماه‌های پایان سال تا فرودین ماه سال آینده، اعطای تسهیلات وام خُرد را به تعویق نیندازند و مردم را به این بهانه مجبور به سپرده‌گذاری نكنند.

به گزارش نما ، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی که تاکید فرمودند مجلس و دولت تکلیف مالایطاق به بانک‌ها تحمیل نکنند تا نظام بانکی و مالی کشور با مشکل مواجه نشود. گفت: این یک سیاست کلان است که شامل هم مجلس و هم دولت می‌شود که بانک‌ها با مدیریت بانک مرکزی در حد ظرفیت و حفظ سیاست‌های بانکی به ارائه خدمات بپردازند تا حجم نقدینگی بالا نرود.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آیا در این شرایط تاکید بانک‌ها بر ضرورت سپرده گذاری‌ به عنوان شرط دریافت تسهیلات وام خُرد قانونی است؟ ادامه داد: تعیین این شرط مربوط به روابط داخلی بانک‌ها است که خود ایجاد کرده‌اند و در هیچ قانونی نیامده است.

رئیس کمیته هدفمندی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس، تصریح کرد: بانک‌ها نباید برای اعطاء تسهیلات وام خُرد به مردم سختگیری کنند ضمن اینکه نباید در ماه‌های پایانی سال نیز اعطاء این وام‌ها را متوقف کنند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ما به عنوان تذکر این مهم را در سامانه مجلس ثبت می‌کنیم تا وزیر اقتصاد و امور دارایی به تمام بانک‌ها ابلاغ کند که در ماه‌های پایان سال تا فرودین ماه سال آینده، اعطای تسهیلات وام خُرد را به تعویق نیاندازند و مردم را به این بهانه مجبور به سپرده‌گذاری نکنند.

خانه ملت 

۱۴۰۰/۱۲/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...