نسخه چاپی

واقعیت‌ها می‌گویند در كنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی موفق نبوده‌ایم

واقعيت‌ها مي‌گويند در کنترل و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي موفق نبوده‌ايم

رییس دانشكده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: برخی واقعیت ها نشان از عدم موفقیت ما در كشور در حوزه كنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد.

به گزارش نما ،علی انتظاری، رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی روز چهارشنبه در چهارمین کنگره آنلاین بین المللی و سی و ششمین همایش مددکاری اجتماعی در ایران به مناسبت روزهای ملی و جهانی مددکاری اجتماعی با موضوع مددکاری اجتماعی و ادغام اجتماعی در سخنرانی خود با عنوان ادغام اجتماعی و همبستگی اجتماعی افزود: برخی واقعیت ها نشان از عدم موفقیت ما در کشور در حوزه کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد.

وی اضافه کرد: ادغام اجتماعی فرایندی است که طی آن افراد مختلف در اجتماع در فرایند تصمیم گیری های مختلف مرتبط با جامعه مشارکت دارند.

رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: اتفاقات مختلف در عرصه های گوناگون نشان می دهد که در کار خود در حوزه آسیب های اجتماعی موفق نبوده ایم. یکی از مهم‌ترین اشتباهات رویکرد مبتنی بر جزیی نگری و روانشناختی است که مواجهه های مختلف در جامعه وجود دارد، زمانی که گفتمان علوم اجتماعی ضعیف باشد، کاری در خصوص جریان های اجتماعی موجود در جامعه صورت نداده ایم.

وی تصریح کرد: اینکه رخدادهای بزرگ اجتماعی که منجر به آسیب های اجتماعی شود را در نظر نگیریم و بعد از آن بدنبال ادغام اجتماعی باشیم، درست نیست.

انتظاری بیان داشت: در شرایط امروز که ناشی از تصمیم گیری های نادرست در خصوص الگوهای مردمی منجر به شکل گیری جامعه ای با رویه های شبه مدرن شده است. سیستم مدیریت شهری محله ها را تبدیل به محله های اختصاصی برای اغنیا و فقرا تبدیل کرده است و حال بدنبال ادغام در جامعه هستیم.

وی گفت: باید از رویکرد روانشناختی صرف به هژمونی کردن علوم اجتماعی حرکت کنیم و مردمی کردن مهم ترین استراتژی در این حوزه است که زمینه های آن در فرهنگ ما وجود داشته است و از طرف دیگر باید با الگوهای شبه مدرن مقابله کنیم و به آنها توجه خاص داشته باشیم.

رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: باید محله های متشکل از اقشار مختلف را احیا کنیم و در این حوزه می بایست به قدیم برگردیم.

فارس

۱۴۰۰/۱۲/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...