نسخه چاپی

آمریكا به رئیس جمهور اوكراین پیشنهاد خروج داده است

عکس خبري -آمريکا به رئيس جمهور اوکراين پيشنهاد خروج داده است

رسانه های آمریكایی خبر دادند كه مقامات واشنگتن به «ولودیمیر زلنسكی» رئیس جمهور اوكراین پیشنهاد خارج كردن وی از این كشور را داده اند و این در حالی است كه او گفته در كی یف خواهد ماند.

به گزارش نما، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که مقامات دولت آمریکا برای خارج کردن «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین از کی یف اعلام آمادگی کرده اند.
واشنگتن پست در ادامه می‌نویسد که مقامات دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا همچنین درباره مکان‌های امنی که او بتواند دولت در تبعید اوکراین را رهبری نماید، بحث و گفتگو کرده اند.

روزنامه مذکور به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی می‌نویسد: نمایندگان دولت آمریکا در روزهای اخیر با زلنسکی درباره مسائل امنیتی مختلفی از جمله امن‌ترین مکان‌ها برای استقرار رئیس‌جمهور برای اطمینان از تداوم دولت اوکراین صحبت کرده‌اند.
همچنین «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در اظهاراتی مشابه، مدعی شد که دولت ایالات متحده در تلاش بوده است تا زلنسکی را از «تهدید شخص او» آگاه کند و «آماده است به هر نحوی به او کمک کند».

در همین رابطه یک مقام اوکراینی ناشناس نیز به واشنگتن پست گفته است که تیم امنیتی زلنسکی آماده است تا او را به مکانی امن منتقل کند، اما وی از خروج از پایتخت اوکراین با ادامه درگیری‌ها با روسیه خودداری کرده است.

روز جمعه، پس از اینکه کاخ سفید اعلام کرد که «در حال تلاش برای ارائه طیف وسیعی از حمایت‌ها» از زلنسکی است، رئیس‌جمهور اوکراین ویدئویی را منتشر کرد که او و دستیارانش را در خیابان‌های کیف نشان می‌داد.

وی در این پیام ویدئویی با تاکید بر اینکه شهر را ترک نخواهد کرد، گفت: ما همه اینجا هستیم، سربازان ما اینجا هستند. ما از استقلال خود دفاع می‌کنیم.

در حالی که عملیات ویژه روسیه در اوکراین وارد سومین روز خود شد، انفجارهایی در شمال غربی کی یف در بامداد روز شنبه گزارش شده است.

درگیری‌ها در اوکراین پس از آن آغاز شد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از اقدام نظامی با هدف «غیر نظامی» و «نازی زدایی» کردن اوکراین خبر داد.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...