نسخه چاپی

روزشمار ايام فتنه-16 دي

اولین موضع‌گیری حسن روحانی پس از هشت ماه فتنه‌گری

عکس خبري -اولين موضع‌گيري حسن روحاني پس از هشت ماه فتنه‌گري

سرانجام حسن روحانی نسبت به اغتشاشات و بی قانونی های صورت گرفته عده ای خاص در حوادث پس از انتخابات پس از 8 ماه واكنش نشان داد.

*شبکه ایران: سرانجام حسن روحانی نسبت به اغتشاشات و بی قانونی های صورت گرفته عده ای خاص در حوادث پس از انتخابات پس از 8 ماه واکنش نشان داد و گفت: «مردم وقتی احساس کردند که عده اندک فریب خورده عاشورا را هتک کردند، خشم و هیجان آنها شعله‌ور شد و نهم دی یک پاسخ محکم و قاطعی به معاندین و ضد انقلاب دادند. نقد و نقادی در کشور آزاد است. اما تحریک مردم به اینکه بیایند در خیابان و یا اینکه فکر کنیم مشکل در کف خیابان حل خواهد شد، چیزی نیست که با قانون سازگاری داشته باشد. تجربه کشور ما هم میگوید که حرکتهای خیابانی برای کسی سودی ندارد. تجارب ماههای اخیر نیز ثابت کرد که با این گونه کارها کسی نمی تواند به اهدافی برسد و افراطیون باید توسط بزرگان نظام طرد شوند»

* ایسنا: حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس در نطق پیش از دستور خود گفت: «از ملت غیور ایران و بویژه مردم شریف تهران ، ری ، شمیرانات و اسلامشهر به دلیل حضور آگاهانه و با بصیرتشان در راهپیمایی نهم دی ماه در دفاع از اصل ولایت ، تقدیر و تشکر کنم که ملت ایران با این حضور پرشور ، پس از سی سال نه تنها پایبندی به آرمان های امام راحل را به اثبات رساند که این حرکت غیورانه ، در حقیقت جلسه محاکمه سران فتنه در خیابان های تمام شهرهای ایران بود.» وی در بخش دیگری از نطق خود اعلام داشت: «آقای هاشمی شما برخلاف امروز ، در سال 1360 خود رسما یک مرجع تقلید را عزل کردید و گفتید : "شریعتمداری به دلیل ضعف در درک نقشه های دشمن برای براندازی جمهوری اسلامی صلاحیت مرجعیت را ندارد ." آقای هاشمی رفسنجانی شما که امروز و پس از کودتای مخملی عده ای هنوز هم حاضر به دست برداشتن از حمایت آنها نیستید ، آن روز خطاب به سران کودتا گفتید : "چطور می‌شود که این افراد خطر ریختن خون مردم را برای مردم و حکومت و جامعه اسلامی ببیند و فکری برای جلوگیری از آن نکند. یک مرجع نمی‌تواند تا این حد، بی‌درک و بی‌تقوا باشد ... امروز نیز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای بار دوم با همان ویژگی هایی که شما برشمرده اید، به عدم صلاحیت فردی که با تیتر روزنامه های زنجیره ای و خبر سازی بی بی سی و رسانه های آمریکا و اسراییل به عنوان مرجع تراشیده شد، رای داد اما شما می گویید که در تاریخ تشییع هرگز مرجعی عزل یا نصب نشده است !؟ آیا سال های دهه شصت که شما عزل یک مرجع همسو با ضد انقلاب را اعلام کردید و تیتر روزنامه جمهوری اسلامی شد، جزو تاریخ شیعه نیست ؟»

* فارس: «تعدادی از افرادی که در فضای سایبر به راه‌اندازی و مدیریت سایت‌های ضد امنیت کشور، ترویج و اشاعه اخبار دروغ و اکاذیب، تحریک احساسات کاربران با نشر اکاذیب و اخبار دروغین مبنی بر کشته شدن مردم و ... مبادرت می کردند، از سوی تیم رصد سایبری سپاه شناسایی و دستگیر شدند.»

*پرویز سروری در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه گزارش کمیته ویژه مربوط به بازداشت شدگان پس از انتخابات گزارش خود را امروز به رئیس مجلس تحویل داد، از برخی شایعات در خصوص این گزارش ابراز تعجب کرد و اظهار داشت: «این گزارش با اجماع اعضای کمیته تهیه شده است که فکر می‌کنم با انتشار آن مشخص شود گزارشی جامع و واقع گرایانه است. این کمیته در گزارش خود یک جمع بندی نهایی از بررسی‌های صورت گرفته ارائه کرده است.»

* شبکه ایران: در حالی که هیچ مستندی از سوی رسانه ملی پیرامون قتل نداآقاسلطان پخش نشد، سایت اینترنتی کلمه در مطلبی که با عنوان "مستند گاف باران در گم کردن رد قاتل ندا" منتشر کرد، نوشت: «این فیلم شب گذشته در سیمای ملی پخش و حتی با واکنش های مختلفی از سوی اهالی فن و متخصصان این حوزه نیز رو‌برو شده است.»

* گروهک تروریستی جند ا... (جند الشیطان) زیر نظر عبدالمالک ریگی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: "جنبش مقاومت از احساسات پاک جوانان ایرانی تشکر و قدردانی کرده و اعلام می‌دارد که آماده همکاری کامل با همه مبارزان ایران در هر نقطه ای از ایران است." این اطلاعیه در ادامه می افزاید که گروهک جندا... آمادگی دارد تا آموزش‌های لازم را در زمینه‌های جنگ چریکی، بمب سازی، عملیات‌های انفجاری و تشکیل هسته‌های مقاومت را به جوانان ایرانی بدهد. این گروهک در ادامه به هواداران میرحسین موسوی توصیه کرد: "در شرایط فعلی بالاجبار باید متوسل به مبارزه مسلحانه شوید."

منبع: کتاب 8 ماه نبرد مقدس

۱۳۹۱/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...