نسخه چاپی

دریاچه ارومیه باز هم آب رفت

درياچه اروميه باز هم آب رفت

معاون حفاظت و بهره‌برداری شركت آب‌منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اكنون حجم، تراز و وسعت دریاچه ارومیه نسبت به مشابه سال گذشته كاهش داشته است.

به گزارش نما ،جواد محمدی با اشاره به کاهش ۲۸ درصدی حجم مخازن آذربایجان‌غربی نسبت به سال گذشته، اظهار داشت: بیشتر کاهش‌ها به ترتیب مربوط به سدهای بوکان، آغ‌چای و سد مهاباد بوده است.

 وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه تصریح کرد: امروز تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۷۱ متر بوده که نسبت به مشابه سال گذشته که ۱۲۷۱.۳۱ متر بود کاهش را نشان می‌دهد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب‌منطقه‌ای آذربایجان‌غربی، از کاهش یک هزار و ۳۶۰ مترمربعی وسعت دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: سال گذشته وسعت آن سه هزار و ۶۵۵ مترمربع بوده است.

وی با اشاره به حجم کنونی دریاچه ارومیه افزود: همچنین هم‌اینک حجم دریاچه ارومیه دو میلیارد و ۹۲ میلیون مترمکعب است که نسبت به مشابه سال گذشته که چهار میلیارد و ۸۸ میلیون مترمکعب بود کاهش یک میلیارد و ۹۶ میلیون مترمکعبی داشته است.

محمدی اظهار داشت: تراز اکولوژیک دریاچه ۱۲۷۴.۱۰ متر، وسعت آن چهار هزار و ۶۳۵ مترمربع و حجم آن ۱۵ میلیارد و پنج میلیون مترمکعب بوده است.

خبرآنلاین 

۱۴۰۰/۱۲/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...