نسخه چاپی

آمار مشمولان دریافت سهام عدالت

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینكه در مجموع حدود 73 درصد از واگذاری‌های شركتهای دولتی از طریق بازار سرمایه بوده است، گفت: 50 میلیون نفر سهام عدالت می‌گیرند.

به گزارش نما، محمدرحیم احمدوند در گفتگو با مهر در مورد میزان واگذاریها گفت: 2.6 درصد از واگذاریها مربوط به سال 70 تا سال 83 است و بقیه واگذاریها یعنی 97.4 درصد از این حجم بین سال های 84 تا 91 انجام شده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه از کل واگذاری‌هایی که در سال ای اخیر انجام شده است، بیشتر روشهایی همچون واگذاری از طریق بورس مدنظر قرار گرفته است، افزود: در مجموع حدود 73 درصد از واگذاری‌ها از طریق بازار سرمایه بوده است.

وی ادامه داد: همچنین حدود 27 درصد از حجم واگذاری‌ها از طریق مزایده، 5 درصد از طریق فرابورس و کمتر از یک درصد از طریق مذاکره بوده است، در عین حال 97 درصد واگذاری ها به روش بلوکی و کنترلی، دو درصد خرد و یک درصد به صورت ترجیحی صورت گرفته است.

احمدوند، میزان واگذاری ها از سال 80 تا پایان پائیز سال جاری را معادل 111 هزار و 600 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این میزان واگذاری متعلق به 645 شرکت دولتی بوده است که سهام 501 شرکت به بخش خصوصی واگذار شده است.

رئیس سازمان خصوصی سازی تعداد شرکت‌هایی که سهام آنها بابت رد دیون عرضه شده است را 209 شرکت و سهام عدالت را 56 شرکت عنوان کرد.

وی گفت: در حال حاضر 45 تا 50 میلیون نفر مشمول دریافت سهام عدالت هستند که در مجموع حدود 50 درصد از واگذاری ها از این طریق صورت گرفته است، به عبارت دیگر حدود 45 هزار میلیارد تومان از واگذاری ها مربوط به سهام عدالت است.

۱۳۹۱/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...