نسخه چاپی

دایی:مشكل ما ساختار است نه كی‌روش

سرمربی تیم فوتبال راه آهن با اشاره به شكایتش از باشگاه پرسپولیس گفت: درست است كه حقوق گذشته‌ام را نگیرم و مالیاتش را هم بدهم؟

به گزارش نما، علی دایی در گفتگو با تسنیم درباره قرار نداشتن نام کارلوس کی‌روش در تازه‌ترین فهرست مربیان برتر جهان، امید به آسیایی شدن راه آهن و مطالبه‌اش از باشگاه پرسپولیس صحبت کرده که آن را در ادامه می‌خوانید:

* تسنیم: نام کارلوس کی‌روش در تازه‌ترین فهرست مربیان برتر جهان قرار ندارد، آیا این می‌تواند یک نشانه منفی دیگر برای این مربی باشد؟

این طبیعی است وقتی تیم ایران نتایج خوبی نگرفته، نام کی‌روش در این فهرست نباشد. در این انتخاب به نتایج تیم‌ها توجه می‌شود که تیم ما هم در مقدماتی جام جهانی ضعیف بوده است. به هر حال این موضوع متوجه کارلوس کی‌روش نیست.

* تسنیم: یعنی ایراد را از بازیکنان می‌دانید و اگر کی‌روش در تیم دیگری بود در این رده بندی قرار می‌گرفت؟

وقتی یک تیم نتیجه نمی‌گیرد نمی توان تنها مربی یا بازیکنان را مقصر دانست و همه مقصر هستند. نباید مشکلات را گردن کسی بیندازیم بلکه مشکلات فوتبال ما ساختاری است.

* تسنیم: اگر به جای کی‌روش، مربی ایرانی سرمربی تیم ملی بود باز هم از او حمایت می‌شد؟ شما در شرایطی که ایران هنوز شانس صعود داشت برکنار شدید...

من به اینکه حمایت می‌شدم یا نمی‌شدم کاری ندارم و نمی‌خواهم به آن بپردازم. اینکه از کی‌روش حمایت می‌شود یا نمی‌شود یا اینکه اگر مربی ایرانی بود حمایت می‌شد این را نمی‌دانم. در مورد خودم هم دیگر همه می‌دانند که برکناری من فنی نبوده بلکه سیاسی بود. کجا سابقه دارد یک مربی تیم ملی را تنها با یک شکست در مسابقات رسمی و در حالی که تیم هنوز شانس صعود دارد برکنار کنند؟

* تسنیم: در مورد راه آهن چند بار گفته‌اید آسیایی می‌شوید آیا واقعا این شانس را در لیگ برتر برای تیم خود متصور هستید؟

بله، من به تیم خود و این موضوع ایمان داشتم که این حرف را زدم. رقابت در لیگ برتر فشرده است و ما در دو بازی گذشته کمی بدشانس بودیم. اگر بازیکنان تیم در بازی‌های آینده از فرصت‌های خودشان بهتر استفاده کنند و موقعیت‌های گلزنی را از دست ندهیم و بازی‌هایی که باید در آن برنده شویم را به حریفان واگذار نکنیم. من اطمینان دارم راه آهن می‌تواند آسیایی شود.

* تسنیم: کمیته انضباطی زمانی را برای رسیدگی به مطالبات معوقه‌تان از پرسپولیس آغاز کرده، احتمالا صحبت‌های جدیدی در مورد اینکه از تیم سابق خود طلبکار هستید خواهید شنید.

دنبال این مسائل نیستم بلکه حقم را پیگیری می‌کنم. برخی افراد نخود هر آشی هستند و درباره همه چیز صحبت می‌کنند. آنها وقتی تیم ندارند سر و صدا راه می‌اندازند و وقتی در تیم هستند آرام می گیرند. به هر حال در تلویزیون صبحت شد و همه دیدند که آقایان چه خرج‌هایی کرده‌اند. من هم می‌گویم وقتی اینقدر هزینه می‌کنید طلب گذشته من را هم بدهید. این حرف بدی است؟ تمام آنهایی که بعد از من به پرسپولیس آمدند مطالبات و حقوق خود را دریافت کردند اما من نگرفتم، جالب آنکه باید برای پولی که هنوز از پرسپولیس نگرفته‌ام مالیات هم بدهم. یعنی درست است که حقوق گذشته‌ام را نگیرم و مالیاتش را هم بدهم؟

* تسنیم: پس این موضوع را پیگیری می‌‌کنید؟

بله، کمیته انضباطی سوم بهمن را برای رسیدگی به این پرونده مشخص کرده و آنجا همه چیز مشخص می‌شود. من تنها دنبال حق خود هستم. آنهایی که از علاقه به پرسپولیس هم می‌گویند می‌دانند که من نامه نوشتم و اعلام کردم حاضرم به عشق پرسپولیس و هواداران این تیم مجانی و بدون دریافت ریالی کار کنم اما خودشان نخواستند.

* تسنیم: این هفته به مراسم انتخاب بهترین‌های جهان در سال 2012 می‌روید؟

بله، مطابق هر سال به این مراسم دعوت شده‌ام و دوشنبه شب به سوئیس خواهم رفت و چهارشنبه باز می‌گردم. به عنوان نماینده مردم ایران در این مراسم حاضر خواهم بود.

۱۳۹۱/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...