نسخه چاپی

تقابل روسیه و آمریكا به عرصه فضایی رسید

عکس خبري -تقابل روسيه و آمريکا به عرصه فضايي رسيد

پس از آنكه ایالات متحده اعلام كرد، تحریم‌های جدید علیه روسیه صنعت هوافضا و برنامه فضایی این كشور را هدف قرار می‌دهد، روسیه آمریكا را نسبت به سقوط ایستگاه فضایی بین‌المللی تهدید كرد.

به گزارش نمابه نقل از سی‌جی‌تی‌ان، دیمیتری روگوزین، رئیس آژانس فضایی روسیه، روسکاسموس می‌گوید: ممکن است ایستگاه فضایی بین‌المللی در نتیجه تحریم‌های روسیه از مدار خارج شود و به ایالات متحده یا اروپا سقوط کند.

ایالات متحده و متحدانش تحریم‌هایی را علیه روسیه به دلیل اقدام نظامی این کشور در اوکراین اعمال کرده‌اند، از جمله محدودیت‌های جدید بر صادرات فناوری پیشرفته که به گفته جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، برای تضعیف صنعت هوافضای روسیه، از جمله برنامه فضایی آنها طراحی شده‌اند.

اظهارات بایدن، رئیس آژانس فضایی روسکوسموس روسیه را بر آن داشت تا هشدار دهد که اقدام ایالات متحده به طور بالقوه می‌تواند همکاری ما را در زمینه اکتشافات فضایی غیرنظامی و ایستگاه فضایی بین المللی از بین ببرد و منجر به وضعیتی غیرقابل پیش بینی شود که در آن آزمایشگاه فضایی ۵۰۰ تنی ممکن است در ایالات متحده، اروپا، چین یا هند سقوط کند.

روگوزین در حالی که مجموعه‌ای از توییت‌ها را به زبان روسی منتشر می‌کرد، در مورد پیامدهای تحریم‌های ایالات متحده بر صنعت هوافضای روسیه هشدار داد و یادآوری کرد، مدار و موقعیت ایستگاه در فضا توسط موتورهای ساخت روسیه کنترل می‌شود.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۱۲/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...