نسخه چاپی

پوتین اشتباه كرد، ما آماده بودیم

عکس خبري -پوتين اشتباه کرد، ما آماده بوديم

«جوبایدن»، رئیس جمهور آمریكا در سخنانی درباره اوكراین گفت: پوتین اشتباه كرد ما آماده بودیم.

به گزارش نمابه نقل از تاس، «جوبایدن»، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود گفت که غرب برای تهاجم «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه آماده بوده است.
براساس گزیده‌ای از سخنان بایدن که کاخ سفید منتشر کرده، او گفت: «در طول تاریخ خود، ما این درس را آموخته ایم که وقتی دیکتاتورها بهای تجاوز خود را نمی‌پردازند، هرج و مرج بیشتری ایجاد می‌کنند. آنها به حرکت خود ادامه می‌دهند. و هزینه‌ها و تهدیدها برای آمریکا و جهان همچنان در حال افزایش است.»
بایدن همچنین اعلام کرد که پوتین برای جلوگیری از جنگ کاری نکرد. او در این ارتباط گفت: جنگ پوتین از پیش برنامه ریزی شده و بدون تحریک بود. او تلاش‌های دیپلماسی را رد کرد. او فکر می‌کرد که غرب و ناتو پاسخی نخواهند داد و او فکر می‌کرد که می‌تواند ما را اینجا در خانه تقسیم کند، ولی این گونه نشد. پوتین اشتباه کرد، ما آماده بودیم.

بایدن با اشاره به تحولات اوکراین گفت: «هزینه ها و تهدیات همچنان در حال افزایش است و به همین دلیل است که اتحاد ناتو برای تأمین صلح و ثبات در اروپا پس از جنگ جهانی دوم ایجاد شد. ایالات متحده به همراه ۲۹ کشور دیگر عضو آن هستند. این مهم است. دیپلماسی آمریکایی مهم است.»
منبع: مهر

۱۴۰۰/۱۲/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...