نسخه چاپی

نوباوه؛ عضو كمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با نما:

آنارشیستها از این فضای بی قانونی فضای مجازی سود می برند

عکس خبري -آنارشيستها از اين فضاي بي قانوني فضاي مجازي سود مي برند

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:متاسفانه بسیاری از افراد هستند كه به هیچ وجه قائل به قانونگذاری در فضای مجازی نیستند و می‌گویند این فضا نباید قانون داشته باشد چون كه از این بی‌قانونی سود می‌برند لذا آنارشیستها كسانی هستند كه از بی قانونی سود می‌كنند.

بیژن نوباوه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی نما، با اشاره به طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در مجلس گفت: این طرح، طرحی برای قانونمند کردن فضای مجازی است.

وی تاکید کرد: امروز فضای مجازی یک شرایط اجتناب ‌ناپذیر برای دنیا ایجاد کرده و همه باید از این حق استفاده کنند و حتماً این فضا، فضای بسیار مفید برای رشد و توسعه هر کشوری قلمداد می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: فضای مجازی به مانند حرکت یک خودرو بوده و حتماً حرکت خودرو بدون راننده نشدنی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: اگر فضای مجازی ضابطه‌مند شود ما می‌توانیم از همه مزایای آن به درستی استفاده کنیم و همه دنیا هم این کارها را انجام داده اند.

نوباوه با بیان اینکه در همه جای دنیا حقوق افراد در فضای مجازی مد نظر قرار می‌گیرد، گفت: چه این افراد کودکان باشند و چه بانوان. همچنین حقوق قضایی در این فضا همواره باید مدنظر قرار گیرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: به عنوان مثال اگر یک کلمه در مطبوعات علیه فردی بنویسیم آن فرد مورد خطاب می تواند ما را به دادگاه بکشاند بنابر این ما در فضای مجازی باید چنین چیزی را داشته باشیم.

عضو کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی با بیان اینکه در فضای مجازی کلاهبرداری های بزرگی رخ می دهد، تاکید کرد: در حال حاضر برخی سلبریتی ها در این فضا ماهیانه چندین میلیارد سود می‌کنند و اما از سوی دیگر به هیچ نهادی مالیات پرداخت نمی‌کنند.

عضو کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در مجلس اظهار داشت: اساس فضای مجازی می‌تواند برای کشور مفید باشد اما اگر قانون در این زمینه نداشته باشیم این فضا به همین میزان می‌تواند مخرب باشد، به عنوان مثال فردی می آید و سر همسر خود را می‌برد و در این فضا به نمایش می‌گذارد که این امر می‌تواند امنیت اجتماعی جامعه را به خطر بیاندازد.

نوباوه گفت: متاسفانه بسیاری از افراد هستند که به هیچ وجه قائل به قانونگذاری در فضای مجازی نیستند و می‌گویند این فضا نباید قانون داشته باشد چون که از این بی‌قانونی سود می‌برند لذا آنارشیستها کسانی هستند که از بی قانونی سود می‌کنند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: طرحی که درباره فضای مجازی در مجلس تدوین شده است به نظر بنده بسیار بسیار ضعیف تر از قانونی است که در اتحادیه اروپا وجود دارد. این قوانین بسیار وسیع هستند و حتی حقوقی برای کودکان در نظر گرفته اند. همچنین در این قانون گفته شده اگر کوچکترین مطالب غیر اخلاقی در شبکه مجازی برای کودکان ارسال شود آن شبکه مسدود خواهد شد. این در حالی است که در طراحی که ما تدوین کرده‌ایم این موارد به این شکل نیست.

وی تاکید کرد: ما در این طرح گفته ایم که پلتفرم های خارجی و داخلی می‌توانند فعالیت کنند و هیچ محدودیتی ندارند اما باید قانون مند شوند و باید قوانین کشور ما را بپذیرند و در صورت بروز تخلف، پاسخگو باشند.

عضو کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی گفت: قوانین در همه جای دنیا رعایت می شوند. همچنین جرائم و مصادیق جرم امروز در فضای مجازی تغییر کرده است و اگر ما به سمت قانونگذاری در زمینه نحوه فعالیت های پلتفرم حرکت کنیم هیچ اشکالی رخ نخواهد داد.

نوباوه اظهار داشت: متأسفانه تعداد مخالفان این طرح در مجلس کم نیست و متاسفانه این افراد در رده‌های بالای مجلس هم وجود دارند لذا این افراد دوست ندارند قانون در این بخش داشته باشیم و هر روز هم به این طرح و فعالیت کمیسیون مشترک اتهام وارد می‌کنند.

وی تاکید کرد: به طور صددرصد قوانین مجلس در کمیسیون مشترک رعایت شده است یعنی مسئولین اداره قوانین در جلسات بودند و تغییرات با نامه این اداره صورت گرفته است.

این نماینده مجلس گفت: اقدام اخیری که از سوی هیئت رئیسه مجلس در رابطه با این طرح صورت گرفت از نظر ما به طور 100درصد غیر قانونی بوده و ضد دموکراسی و قانون مجلس بود.

وی تاکید کرد: در این طرح به هیچ وجه به دنبال فیلتر و مسدود سازی شبکه های اجتماعی نیستیم و می‌کوشیم در این بخش قوانین لازم را مدنظر قرار دهیم.

۱۴۰۰/۱۲/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...