نسخه چاپی

پوتین از جهان جدا شده است/ آسمان آمریكا را به روسیه بستم

عکس خبري -پوتين از جهان جدا شده است/ آسمان آمريکا را به روسيه بستم

رئیس جمهور آمریكا در جلسه مشترك نمایندگان مجلس نمایندگان و سنای كنگره ایالات متحده آمریكا سخنرانی سالیانه خود را انجام داد.

به گزارش نمابه نقل از اسکای نیوز، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در جلسه مشترک نمایندگان مجلس نمایندگان و سنای کنگره ایالات متحده آمریکا سخنرانی سالیانه خود را انجام داد. این سخنرانی که به «سخنرانی وضعیت کشور» و یا «نطق وحدت» نیز مشهور است، بیشتر به مسائل و تحولات بین المللی اختصاص داشت و رئیس جمهور آمریکا سخنان خود را با اشاره به جنگ روسیه در اوکراین آغاز کرد.

بایدن در سخنان خود در کنگره با اشاره به بحران اوکراین گفت: «پوتین از جهان جدا شده است.» او سپس به ناتو اشاره کرد که به گفته او «پیمانی مهم» است.

بایدن ادامه داد: «حمله اخیر پوتین به اوکراین از پیش برنامه ریزی شده و بدون تحریک بود. او تلاش‌های مکرر در زمینه دیپلماسی را رد و فکر می‌کرد که غرب و ناتو پاسخی نخواهند داد. او فکر کرد که می‌تواند ما را در خانه چند دسته و پراکنده کند، اما پوتین اشتباه کرد و ما آماده بودیم.»

بایدن در ادامه گفت: «ساعت‌های بی‌شماری را صرف متحد کردن متحدان اروپایی خود کردم. ما از قبل آنچه را که پوتین در حال برنامه‌ریزی بود می‌دانستیم و دقیقاً می‌دانستیم که پوتین چگونه تلاش می‌کند تا به دروغ تهاجم خود را توجیه کند و این مسائل را با جهان در میان گذاشتیم و با دروغ‌های روسیه مقابله کردیم و اکنون که او علیه اوکراین عمل کرده است، جهان آزاد او را مسئول می‌داند.»

بایدن افزود: «ما به روسیه فشار وارد می‌آوریم و از مردم اوکراین حمایت می‌کنیم، پوتین اکنون بیش از هر زمان دیگری از جهان منزوی و جدا شده است. پوتین به دنبال این بود که بنیادهای جهان آزاد را متزلزل کند، به این فکر بود که می‌تواند آن را به روش‌های تهدیدآمیز خود منحرف کند، اما او به شدت اشتباه محاسباتی کرد. پوتین با دیواری از قدرت روبرو شد که هرگز پیش بینی یا تصور نمی‌کرد. او با مردم اوکراین روبرو شد.»
بایدن در اولین سخنرانی سالانه خود در کنگره همچنین اعلام کرد که ایالات متحده همراه با ۳۰ کشور دیگر برای آزادسازی ۶۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر در سراسر جهان همکاری کرده است.

رئیس جمهور در سخنان سالانه خود که بخش عمده آن به تحولات اوکراین اختصاص داشت و با حضور سفیر اوکراین در آمریکا در جایگاه ویژه کنگره همراه بود، همچنین گفت: «وقتی تاریخ این دوره نوشته شود، جنگ پوتین علیه اوکراین روسیه را ضعیف‌تر و بقیه جهان را قوی‌تر خواهد کرد و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه باید بهای اقدامات خود در اوکراین را بپردازد. پوتین خشونت و هرج و مرج را به راه انداخته است. اما در حالی که او ممکن است در میدان نبرد به موفقیت‌هایی دست یابد - در درازمدت هزینه بالایی را پرداخت خواهد کرد.»

جو بایدن در ادامه به اقدامات تنبیهی و تحریم‌ها علیه روسیه در جریان بحران اوکراین اشاره کرد و گفت: «امشب اعلام می‌کنم که با متحدان خود در بستن حریم هوایی آمریکا به روی همه پروازهای روسیه بدنبال انزوای بیشتر و ایجاد فشار بیشتر بر اقتصاد روسیه هستیم.»
منبع: مهر

۱۴۰۰/۱۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...