نسخه چاپی

واعظی: پرسپولیس قبل دربی به صدر می‌رسد/ لك با نیمكت‌نشینی راحت‌تر اشكالاتش را می‌بیند

عکس خبري -واعظي: پرسپوليس قبل دربي به صدر مي‌رسد/ لک با نيمکت‌نشيني راحت‌تر اشکالاتش را مي‌بيند

دروازه بان اسبق پرسپولیس گفت: با توجه به شرایط بازی‌های لیگ، پرسپولیس قبل از دربی صدرنشین می‌شود.

به گزارش نما، مهدی واعظی درمورد آخرین وضعیت پرسپولیس قبل از بازی با نفت آبادان در هفته بیست و یکم لیگ برتر اظهار داشت: روند این تیم از ابتدای فصل مدام رو به رشد بوده است. حرکت این تیم هم در نیم فصل دوم با تقویت جناحین از لحاظ انتقال توپ و سایر شرایط سریع‌تر شد. در کل، پرسپولیس با توجه به روند هفته‌های اخیرش، شرایط خوبی دارد و با ۳-۲ تاکتیک بازی می‌کند. این موضوع در نیم فصل دوم خیلی مهم است.

وی افزود: موضوع مهم این است که پرسپولیس به دلیل تاکتیکی بودن و خوب فوتبال بازی کردن، در زمین ورزشگاه آزادی شرایط بهتری دارد. یک مورد نگران‌کننده در دو دیدار خارج از خانه پیش‌رو مقابل نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان، کیفیت پایین‌تر زمین این دو تیم نسبت به ورزشگاه آزادی است. از طرفی همه تیم‌های لیگ برتر در نیم فصل دوم به تکامل تاکتیکی و بدنی رسیده‌اند. به همین دلیل نفت آبادان مقابل پرسپولیس بسته کار خواهد کرد و روند بازی‌اش به شکلی می‌شود که ضمن گل نخوردن، بتواند از موقعیت‌ها استفاده کند.

دروازه‌بان اسبق پرسپولیس ادامه داد: البته با توجه به شرایط تاکتیکی پرسپولیس، تیمی که بتواند در طول ۹۰ دقیقه توانایی دفاع کردن داشته باشد، خیلی کم پیدا می‌شود. اما فرضیه دیگری هم وجود دارد. تیم‌ها آرام آرام برای کسب امتیاز و داشتن شرایط خوب در جدول، مجبور به فوتبال بازی کردن هستند و در این حالت وضعیت پرسپولیس به شکلی است که می‌تواند به آنها ضربه بزند.
درخصوص اینکه غیبت طالب ریکانی در ترکیب نفت آبادان تا چه اندازه به سود سرخ‌پوشان است، عنوان کرد: صنعت نفت پیشینه زیادی دارد و همیشه هم ۵-۴ بازیکن در ترکیب خود داشته که حریف را به شدت اذیت می‌کنند. امسال هم چنین حالتی وجود دارد و برخی بازیکنان مثل طالب ریکانی جزو نیروهای تاثیرگذار و کلیدی نفت هستند. نبود این بازیکن قطعا بخشی از برنامه‌های تاکتیکی منصوریان را تحت تاثیر می‌گذارد اما مهم این است پرسپولیس به شرایطی رسیده که می‌تواند به هر تیمی گل‌ بزند. در این میان خط دفاعی این تیم به شکلی باید تمرکز داشته باشد که مانع گل خوردن پرسپولیس شود.

وی در خصوص اینکه به نظر می‌رسد پرسپولیس تا قبل از دربی بازی‌های راحت تری نسبت به رقیب سنتی اش دارد، گفت: با توجه به روند لیگ و نوع فوتبال استقلال، پرسپولیس تا قبل از دربی به صدر می‌رسد. البته بازی با نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان برای این تیم خیلی مهم است اما قطعا از این دو مسابقه با سه امتیاز خارج می‌شود. البته استقلال بازی سخت و سنگینی با گل‌گهر دارد زیرا تیم امیر قلعه‌نویی سخت امتیاز می‌دهد. این مسابقه قبل از دربی شاهد یک تقابل صدر جدولی هستیم اما روند جدول پیش از این مسابقه تغییر می‌کند.

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: دربی برگشت خیلی مهم است. هر دو تیم بازیکنان مصدوم و نفراتی دارند که در آستانه این مسابقه در خطر محرومیت هستند. این موضوع ملاحظاتی برای بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس و استقلال ایجاد خواهد کرد. شاید همین عامل سبب ایجاد تغییراتی در ترکیب شود تا برای دربی با تمام توان وارد زمین شوند.

واعظی درخصوص نیمکت نشینی حامد لک مقابل مس رفسنجان و اولین بازی احمد گوهری، توضیح داد: گوهری را از لحاظ فیزیکی، سرعت، عکس العمل و سایر مسائل مهم برای یک دروازه‌بان، خیلی خوب می‌دانم اما قطعا بازی در پرسپولیس نیاز به تجربه بازی در همین تیم دارد. با هر نوع تجربه‌ای به پرسپولیس بیایید، در هفته‌های ابتدایی استرس دارید. یک دروازه بان تازه وارد برای آشنایی با شرایط تیم و جا افتادن با تاکتیک‌های دفاعی تیم، نیاز به زمان دارد.

وی افزود: دروازه‌بان اول تیم حامد لک است و گوهری دروازه‌بان دوم و نزدیک به یک است که می‌تواند رقیب خیلی خوبی برای حامد باشد. در برخی دیدارها که شرایط مناسب باشد، قطعا از وی استفاده خواهد شد. خالی از لطف نیست کادرفنی برای اینکه گوهری اعتماد به نفس به دست بیاورد، به او مقابل نفت آبادان هم فرصت بدهد اما نباید فراموش کنیم دروازه بانی مثل لک در اختیار داریم که جزو ۵-۴ نفر اول ایران است.

دروازه‌بان اسبق پرسپولیس درمورد اینکه آیا نیمکت نشینی لک برابر مس برای وی تلنگر خوبی محسوب می‌شود، اظهار داشت: بخشی از این نوع بیرون نشستن‌ها از دید هوادار تلنگر محسوب می‌شود اما دیدگاه کادر فنی، نشستن روی نیمکت برای دیدن بازی از بیرون است که خیلی اهمیت دارد. وقتی یک دروازه‌بان یک تا دو هفته نیمکت نشین شود و بازی را از بیرون ببیند، اشکالات خودش را راحت پیدا خواهد کرد. اگر درمورد نیمکت نشینی لک چنین دیدگاهی داشته باشیم بهتر است زیرا حامد برای بازی در پرسپولیس اهداف بزرگی مثل حضور در تیم ملی را دارد و اینگونه نیست که راحت دروازه این تیم را رها کند. قطعا در سال جام جهانی او دوست دارد عملکرد بهتری در ترکیب پرسپولیس داشته باشد.

واعظی ادامه داد: متاسفانه تمرکز لک در چند بازی پایین آمد. جدا از بحث تمرینات که آمادگی دروازه‌بان را بالا می‌برد، مهم ترین بحث که به دروازه‌بان کمک می‌کند، همین تمرکز داشتن است.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...