نسخه چاپی

كدام تیم از پروژه سوپرلیگ اروپا انصراف داده است؟

عکس خبري -کدام تيم از پروژه سوپرليگ اروپا انصراف داده است؟

اگرچه از ۱۲ تیمی كه بنیان‌گذاران اولیه پروژه سوپرلیگ اروپا بودند، ۹ تیم كناره‌گیری كردند اما تنها یكی از آنها به‌صورت قطعی قصد بازگشت به این پروژه را ندارد.

به گزارش نما، یکی دو روزی است که پروژه سوپرلیگ اروپا دوباره به موضوعی برای بحث در محافل فوتبال تبدیل شده و دلیل آن هم تغییر ساختاری شیوه برگزاری این تورنمنت است.

به‌خلاف طرح اولیه که سوپرلیگ را به تورنمنتی انحصاری برای ۱۲ تیم از ابرقدرت‌های فوتبال اروپا تبدیل می‌کرد و البته بازخوردی منفی هم داشت، تغییرات تازه اعمال‌شده در پیش‌نویس اساسنامه برگزاری این تورنمنت آن را به تورنمنتی تبدیل می‌کند که معیار آن شایسته‌سالاری و کسب نتیجه در لیگ‌های داخلی است، همین موضوع سبب شده است که بار دیگر احتمال برگزاری سوپرلیگ اروپا مطرح شود.

آندره‌آ آنیلی رئیس باشگاه یوونتوس نایب‌رئیس پروژه سوپرلیگ اروپا هم‌اکنون اعلام کرده است که همه بنیان‌گذاران اولین این پروژه به‌جز یک تیم، هنوز این امکان را دارند که دوباره به آن ملحق شوند.

پروژه سوپرلیگ اروپا تابستان سال گذشته میلادی کلید خورد اما تنها ۴۸ ساعت بعد از اعلام تأسیس آن، در پی تهدیدات یوفا و برخی دیگر از مقامات و نهادها، این پروژه از هم پاشید چرا که ۹ تیم از جمله شش تیم انگلیسی منچسترسیتی، منچستریونایتد، آرسنال، تاتنهام، چلسی و لیورپول، دو تیم ایتالیایی اینتر و میلان و تیم اسپانیایی اتلتیکومادرید انصراف دادند و تنها سه باشگاه یوونتوس، رئال مادرید و بارسلونا باقی ماندند تا برای احیای پروژه‌ای که خودشان بنیان‌گذاران اصلی آن بودند، تلاش کنند.

آندره‌آ آنیلی با تأکید بر اینکه پروژه سوپرلیگ اروپا شکست نخورده است ـ چرا که تیم‌هایش یک سند ۱۲۰برگه‌ای را امضا کرده‌اند که آنها را در صورت انصراف به پرداخت غرامتی سنگین محکوم می‌کند ـ در نشست تجارت فوتبال در شهر لندن گفت: اول از همه باید بگویم که پروژه سوپرلیگ اروپا شکست نخورده است. به‌نظر من فوتبال اروپا نیاز مبرم به یک‌سری اصلاحات دارد. من کاری به چیزهایی که تباس (رئیس سازمان لیگ اسپانیا که به انتقاد از پروژه سوپرلیگ و تیم‌های باقی‌مانده در آن پرداخت) می‌گوید، ندارم، حرف‌هایش نشان می‌دهند که طرز فکر او چیست.

آنیلی در ادامه تأکید کرد که یوفا قبل از اینکه پروژه سوپرلیگ اروپا به‌صورت رسمی آغاز به کار کند، از این موضوع اطلاع داشته است.

وی افزود: یوفا می‌دانست که من به‌عنوان رئیس باشگاه یوونتوس دارم روی یک پروژه متفاوت کار می‌کنم. سوپرلیگ یک پروژه گروهی با حضور ۱۲ تیم بود، نه‌فقط یک شخص. ۱۲ باشگاه یک قرارداد ۱۲۰صفحه‌ای را امضا کردند و الآن هم ۱۱ تیم از آن باشگاه‌ها هنوز نسبت به چیزی که امضا کرده‌اند، تعهد دارند.

اکنون شبکه رادیویی کادنا کوپه اسپانیا مدعی شده است که تنها باشگاهی که به‌صورت قطعی از پروژه سوپرلیگ کنار کشیده، اینتر است. طبق گزارش این شبکه، اینتری‌ها موقع امضای قرارداد عضویت‌شان در سوپرلیگ، بندی را لحاظ کرده‌اند که به‌موجب آن، آنها را از ادامه همکاری با این پروژه در صورت قطع شدن حمایت مالی تمام اسپانسرهایش معاف می‌کند.

منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...