نسخه چاپی

طوفان اخبار مذاكرات در بازار ارز/ دلار كوتاه نیامد!

طوفان اخبار مذاکرات در بازار ارز/ دلار کوتاه نيامد!

در انتهای هفته گذشته از سوی چند منبع اعلام شد كه تقریبا كار مذاكرات وین به سرانجام رسیده است با این حال، چنین اخباری نتوانست به شكل معناداری قیمت دلار را در مسیر كاهشی قرار دهد. به گفته فعالان، معامله گران ارزی در انتظار انتشار نتایج سفر مدیر كل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران هستند

به گزارش نما ،دلار در هفته گذشته نوسانات بسیار اندکی را تجربه کرد و در محدوده مشخص ۲۶ الی ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان تغییرات خود را به ثبت رساند. در انتهای هفته گذشته از سوی چند منبع اعلام شد که تقریبا کار مذاکرات وین به سرانجام رسیده است و در هفته جاری به احتمال زیاد توافق هسته‌ای احیا خواهد شد. با این حال، چنین اخباری نتوانست به شکل معناداری اسکناس آمریکایی را در مسیر کاهشی قرار دهد.

به گفته فعالان، معامله گران ارزی در انتظار انتشار نتایج سفر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران هستند و در صورتی که ایران با آژانس به توافق مشخصی برسد، فروش دلار افزایش خواهد یافت. شماری از معامله گران باور دارند که احیای توافق هسته‌ای بستگی به مذاکرات ایران با آژانس خواهد داشت.

در این میان، شماری از معامله گران کاهشی نیز سعی دارند چنین باوری را در بازار برجسته کنند که به دلیل جنگ روسیه با اوکراین و تحریم‌های اخیر بر علیه روسیه، تمایل برای احیای توافق هسته‌ای با ایران افزایش یافته است. از نگاه آن‌ها غرب برای مدیریت قیمت نفت سعی خواهد کرد که با ایران توافق کند تا نفت کشور تا حدی جای خالی نفت روسیه را پر کند.

با این حال، تمام این گمانه زنی‌ها حداقل تا انتهای هفته موجب نشده بودند که دلار افت معناداری را تجربه کند. آن‌ها در بهترین حالت سد راه افزایشی‌های بازار ارز شده بودند. به نظرمی رسد دلار در صورتی در مسیر کاهشی قرار خواهد گرفت که اخبار موثق تری از مذاکرات هسته‌ای به بازار برسد.

در صورت شکست محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی حتی احتمال افت دلار تا ابتدای کانال ۲۵ هزار تومانی وجود خواهد داشت.

منبع: اکوایران

۱۴۰۰/۱۲/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...