نسخه چاپی

آمریكا بازنده تحریم‌ها علیه ایران خواهد بود

یك عضو هیات رییسه كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به امضای لایحه تشدید تحریم‌ها توسط باراك اوباما، گفت: ایالات متحده به دنبال تشدید تحریم‌هاست تا بتواند در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران به نتیجه برسد، اما آنها مطمئن باشند كه این تحریم‌ها سبب خواهد شد ملت ما حضور بیشتری پای صندوق‌های رای داشته باشد و نهایتا آمریكایی‌ها بازنده انتخابات خواهد بود.

به گزارش نما، محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دلیل اصلی اینکه آمریکایی‌ها تحریم‌ها علیه ایران را آغاز کرده‌اند و هر از گاهی دست به تشدید این تحریم‌ها می‌زنند وحشتی است که از انقلاب اسلامی و ملت ایران دارند. با توجه به جایگاه ویژه‌ای که امروز ملت ایران و جمهوری اسلامی در خاورمیانه و کشورهای منطقه دارند آنها از انقلاب اسلامی ایران وحشت کرده‌اند؛ چرا که جمهوری اسلامی هیمنه و ابهت آنها را به خطر انداخته است.


وی افزود: آمریکایی‌ها از طرق مختلف به دنبال ایجاد سدی در مقابل ملت ایران و انقلاب اسلامی هستند تا نگذارند پیشرفتی ایجاد شود. هر چه ما در مسائل نظامی، علمی، ‌سیاسی و دیپلماسی خارجی موفق‌تر باشیم آنها هم تحریم‌ها را تشدید می‌کنند.


نماینده مردم اراک با بیان اینکه آمریکا بازنده تحریم‌ها علیه ایران خواهد بود،‌ تصریح کرد:‌ امروز کشورهای منطقه و حتی بعضا خود سیاستمداران آمریکا نسبت به برخوردهای دولت این کشور در قبال جمهوری اسلامی اعتراض دارند؛ چرا که ایران امروز به عنوان قدرت برتر منطقه مطرح است و با توجه به سرمایه‌گذاری ارزشمندی که از حیث مسائل اقتصادی و تامین منابع زیرزمینی در ایران وجود دارد، تعداد زیادی از کشورهای منطقه نیازمند نفت، گاز و منابع زیرساختی ما هستند، لذا این تحریم‌ها نمی‌تواند خیلی طولانی باشد.


آصفری خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها تحریم‌ها را بیشتر می‌کنند به گمان اینکه بتوانند در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران به نتیجه برسند؛ غافل از اینکه ملت ایران دست آمریکا را خوانده‌اند و می‌دانند که تحریم‌ها تا انتخابات نه تنها کم نمی‌شود بلکه هر روز بیشتر هم خواهد شد.


این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: هر چه آمریکا خصومت و برخورد خود را نسبت به جمهوری اسلامی بیشتر کند ملت ایران هم مسیر خود را محکم‌تر دنبال خواهند کرد. آمریکایی‌ها مطمئن باشند این تحریم‌ها سبب می‌شود ملت ما حضور بیشتری پای صندوق‌های رای داشته باشند و این آمریکاست که بازنده این انتخابات خواهد بود.


وی با اشاره به در پیش داشتن گفت‌وگوی ایران با 1+5 نیز افزود: تجربه نشان داده هرگاه به زمان این گفت‌وگوها نزدیک‌تر می‌شویم تحریم و فشار علیه ایران هم بیشتر می‌شود. سوال ما از بان‌کی‌مون که ادعای دبیرکلی سازمان ملل را دارد، این است که آیا نمی‌بیند تحریم‌های آمریکا به سمت نفت در مقابل غذا پیش می‌رود؟ چگونه می‌تواند ادعای دبیرکلی سازمان ملل را داشته باشد و در مقابل ملتی که به خاطر ایستادن روی پای خود و جلوگیری از زیاده‌خواهی آمریکا اینگونه تاوان فشارها را می‌دهد سکوت کند؟ ما معتقدیم دبیرکل سازمان ملل که عرضه تهیه قطعنامه و بیانیه علیه خصومت‌های آمریکا را ندارد باید استعفا دهد.

۱۳۹۱/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...