نسخه چاپی

نخستین دوره پیشرفته آموزش طب هوایی با آموزش ۲۲ پزشك برگزار شد

نخستين دوره پيشرفته آموزش طب هوايي با آموزش ?? پزشک برگزار شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی كشوری از برگزاری اولین دوره پیشرفته طب هوایی توسط این سازمان خبر داد و گفت: اولین گواهینامه برای دوره مذكور نیز توسط این سازمان برای ۲۲ پزشك صادر شد.

به گزارش نما از سازمان هواپیمایی کشوری «میراکبر رضوی» با بیان اینکه این دوره پیش از این در مراکز آموزشی خارج از کشور برگزار می‌شد، اظهارداشت: با توجه به الزامات مندرج در پارت MED از مقررات CAO IRI AirCrew در خصوص تربیت پزشک هوایی، با حمایت رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، پیگیری معاونت و متخصصان واحد استاندارد پرواز این سازمان، نخستین دوره پیشرفته آموزش طب هوایی با مشارکت و همکاری مرکز مجاز معاینات و آموزش شرکت هواپیمایی ماهان، مطابق با سرفصل و استانداردهای بین المللی مورد پذیرش سازمان هواپیمایی کشوری بمدت ٧٠ ساعت در مرکز آموزش ماهان تشکیل شد.

وی افزود: دوره پیشرفته طب هوایی یک دوره آموزشی بسیار مهم جهت پزشکان معاین منتخب سازمان به جهت فراهم کردن دانش اساسی و پیشرفته در زمینه پزشکی هوایی و آماده کردن هر چه بیشتر پزشکان هوایی معاین مستقر در مراکز معاینات پزشکی هوایی مورد تایید سازمان، جهت انجام معاینات در این مراکز است. گونه‌ای که تمدید گواهینامه‌های آنها توسط سازمان هواپیمایی کشوری منوط به طی موفقیت‌آمیز این دوره است.

رضوی در خصوص نحوه برگزاری این دوره در داخل کشور بیان کرد: این دوره بصورت دو مرحله تئوری و عملی برگزار و پزشکان پس از پایان دوره آموزش تئوری جهت آشنایی با مسائل پروازی به کرمان اعزام و در پرواز سیمولاتور شرکت کردند. همچنین دوره مذکور با بهره گیری از اساتید مجرب و با سابقه و بعضاً مشاوران سازمان در حوزه‌های قلب و عروق، چشم پزشکی، بینایی سنجی، گوش و حلق و بینی، روانشناسی، روانپزشکی، داخلی، غدد، نورولوژی، دندان پزشکی، دارو و پرواز، بهداشت هواپیما و فرودگاه، اپیدمیولوژی بیماری‌ها، CRM، بررسی سوانح هوایی، فیزیولوژی هوایی و قوانین و مقررات برگزار شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص تعداد شرکت کنندگان در دوره مذکور گفت: در این دوره ٢٢ نفر از پزشکان متقاضی حضور داشتند که پس از آزمون نهایی گواهینامه دوره به آنها اعطا شد.

دوره پیشرفته طب هوایی با استفاده از ظرفیت علمی و توان داخلی کشور و قابل قیاس با برترین دوره‌های بین‌المللی برگزار شد.

ایرنا 

۱۴۰۰/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...