نسخه چاپی

عباس گلرو در گفت‌وگو با نما:

توافق نباید زحمت دانشمندان هسته ای كشور را بر باد دهد

عکس خبري -توافق نبايد زحمت دانشمندان هسته اي کشور را بر باد بدهد

رئیس كمیته سیاست خارجی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت:توافق نباید فضای دانش هسته ای و تحقیق و توسعه در این بخش، اعم از غنی سازی و توانمندی ها در تكنولوژی سانتریفیوژها و آنچه كه دانشمندان ما به زحمت به دست آوردند را بر باد دهد.

عباس گلرو در گفتگو با خبرنگار پارلمانی نما، گفت: بهترین توافقی که می‌تواند در این مرحله بین ایران و گروه ۱+۴ مدنظر قرار گیرد توافقی است که - به لحاظ محتوا - مطالبات و خواسته‌های به حق مردم ایران است را محقق کند.

وی تاکید کرد: این توافق نباید فضای دانش هسته ای و تحقیق و توسعه در این بخش، اعم از غنی سازی و توانمندی ها در تکنولوژی سانتریفیوژها و آنچه که دانشمندان ما به زحمت به دست آوردند را بر باد دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد : ما یک دانش صلح‌آمیز هسته‌ای به دست آورده‌ایم و این دانش نباید از دست برود.

وی با اشاره به الزامات اجرای توافق احتمالی بین ایران و گروه ۱+۴ اظهار داشت: اجرای این توافق باید تضمین شده باشد و تضمین های لازم را داشته باشد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: آنچه که ما تاکنون از آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها دیده ایم عدم پایبندی به ارائه تضمین در اجرای توافقات بوده است، هم در برجام و هم در فرآیند اینستکس.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اگر توافقی بین ایران و ۱+۴ حاصل شود و این توافق توافق خوبی هم باشد اما به درستی اجرا نشود هیچ فایده‌ای ندارد. بنابر این دو محور، دو محور اصلی است که می‌تواند منافع ملت را تضمین کند.

گلرو با اشاره به پافشاری مجلس در اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها اظهار داشت: اگر روزی توافقی بین ایران و گروه۱+۴ آماده شد در روز تایید که باید مجلس آن را تایید کند، مجلس به دقت آن توافق را بررسی می‌کند.

رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از متن توافق احتمالی نگرانی وجود دارد و یا خیر؟ گفت: خیر. تیم مذاکره کننده هسته ای ما تیم قدرتمندی است.

گلرو تاکید کرد: در واقع همسویی بین تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و مجلس وجود دارد و مجلس هیچ نگرانی راجع به مذاکرات ندارد.

این نماینده مجلس تأکید کرد: آنچه که مورد مذاکره قرار گرفته حتماً باید به دقت مورد اجرا قرار گیرد و اگر توافق حاصل شده به درستی اجرا شود، این مسئله مورد حمایت مجلس خواهد بود لذا ما آنچه را که در رابطه با موضوعات مربوط به توافق از زبان مسئولان شنیده ایم ملاک است و نگرانی در این بخش وجود ندارد لذا موارد نشان از تیزهوشی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای دارد.

۱۴۰۰/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...