نسخه چاپی

محمود عباس‌زاده مشكینی در گفت‌وگو با نما:

ناتو باید حد و مرز خود را بداند/ مواضع روسیه علیه اوكراین واكنشی است

عکس خبري -ناتو بايد حد و مرز خود را بداند/ مواضع روسيه عليه اوکراين واکنشي است

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روسیه از نزدیك شدن ناتو به مرزهایس احساس تهدید می‌كند و طبیعی است كه در این این زمینه واكنش نشان دهد.

محمود عباس زاده مشکینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی نما، با اشاره به مواضع روسیه در قبال اوکراین گفت: ما این اقدام و مواضع روسیه را قبل از اینکه یک اقدام کنشی بدانیم ،یک اقدام واکنشی می‌دانیم.

وی با بیان اینکه قلمروی فعالیت ناتو اقیانوس اطلس است، گفت: قلمرو فعالیت ناتو آمریکا و غرب اروپا است لذا ناتو در سال‌های اخیر چندین بار برای نزدیکی به مرزهای کشور روسیه خیز برداشته بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: بنابراین کشوری به مانند روسیه به این مسئله واکنش نشان می‌دهد کما اینکه در گذشته ناتو قصد داشت به مرزهای جمهوری اسلامی ایران نزدیک شود و ایران هم به این مسئله واکنش نشان داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: البته غربی‌ها معمولا اقدامات خودشان را تحت عنوان اقدام بازدارنده و پیر و پیشگیرانه توجیه می کنند اما در مورد دیگران از عناوین جنگ و تجاوز استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در گذشته افغانستان و عراق را اشغال و داعش را ساختند و جمهوری اسلامی ایران به این مسئله واکنش نشان داد لذا هر کشوری که از مرزهای خودش دفاع می‌کند اگر احساس کند که تهدیدی به مرزهایش نزدیک می‌شود، قانونا به آن واکنش نشان می دهد و این مسئله مبنای قانونی هم دارد، بنابراین روسیه هم از نزدیک شدن ناتو به مرزهایس احساس تهدید می‌کند و طبیعی است که در این این زمینه واکنش نشان دهد.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما به ناتو توصیه می‌کنیم که حد و مرز خود را بداند بنابراین ما در این قضیه یک موضوع اساسی هم داریم ؛اینکه توصیه می‌کنیم روسیه و اوکراین مسئله خودشان را با مذاکره و تفاهم حل کنند لذا این دو کشور اگر بتوانند مسائل شان را با مذاکره و تفاهم حل کنند بهتر از برخورد کند چرا که این روش کم هزینه تر خواهد بود.

۱۴۰۰/۱۲/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...