نسخه چاپی

روسیه: آمریكا تمام نظامیان و تجیهزات نظامی خود را از اروپای شرقی و مركزی خارج كند

عکس خبري -روسيه: آمريکا تمام نظاميان و تجيهزات نظامي خود را از اروپاي شرقي و مرکزي خارج کند

منابع مطلع می‌گویند به‌دلیل عدم همراهی متحدان آمریكا در تحریم واردات نفت از روسیه، واشنگتن ممكن است مجبور شود به تنهایی این اقدام را انجام دهد.

به گزارش نما، در حالی که برخی کشورها از همراهی با تحریم‌های آمریکا علیه روسیه سر باز زده یا گفته‌اند که اعمال تحریم بر بخش انرژی را بررسی می‌کنند، اکنون گفته می‌شود واشنگتن ممکن است به تنهایی برای تحریم واردات نفت از روسیه اقدام کند.
دو منبع مطلع به خبرگزاری «رویترز» گفتند که با توجه به عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، آمریکا مایل است بدون مشارکت متحدان خود در اروپا، واردات نفت روسیه را ممنوع کند.
«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه با سران فرانسه، آلمان و بریتانیا تماس ویدیویی برقرار کرد و در آن گفت که دولت وی همچنان به دنبال حمایت آنها از ممنوعیت واردات نفت روسیه است.
رویترز بامداد سه‌شنبه به نقل از یک منبع که خواست نامش فاش نشود، نوشت: «کاخ سفید در حال مذاکره با رهبران کنگره آمریکا است که در حال کار بر روی قوانین سریعی هستند که واردات نفت روسیه را ممنوع می‌کند، اقدامی که دولت را مجبور می‌سازد روی یک جدول زمانی سریع کار کند».

یک مقام ارشد آمریکایی نیز به رویترز گفت که تصمیم نهایی گرفته نشده است، اما اگر این اتفاق بیافتد، احتمالا واشنگتن در این تصمیم تنها خواهد بود.

به نوشته رویترز، آلمان به‌عنوان بزرگترین خریدار نفت خام روسیه، طرح‌های ممنوعیت واردات انرژی را رد کرده است. «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز دوشنبه گفته بود که برلین در حال تسریع برنامه‌های خود برای گسترش استفاده از منابع انرژی جایگزین است، اما نمی‌تواند واردات انرژی روسیه را یک شبه متوقف کند.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت به دلیل تاخیر در بازگشت احتمالی نفت خام ایران به بازارهای جهانی و در شرایطی که آمریکا و متحدان اروپایی در حال بررسی ممنوعیت واردات نفت از روسیه هستند، به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۰۸ رسیده است.

رویترز نوشت: «تاکنون ایالات متحده از هدف قرار دادن صادرات نفت و گاز روسیه خودداری کرده است، زیرا دولت بایدن هنوز تأثیرات آن بر بازارهای جهانی نفت و قیمت انرژی ایالات متحده را ارزیابی می‌کند».

پیش از این، یک وبگاه آمریکایی نوشت که آمریکا و متحدانش با اعمال ۲۷۷۸ تحریم جدید علیه روسیه، باعث رسیدن آن به صدر کشورهای تحریم‌شده در جهان قرار گرفت.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۱۲/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...