نسخه چاپی

بازگشت معاون صدام به عراق

معاون صدام پس از مدت‌ها با حضور بر صفحه تلویزیون با اعلام بازگشت به عراق، با تظاهرات در مناطق سنی نشین غرب این كشور علیه دولت اعلام همبستگی كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، عزت ابراهیم الدوری، معاون صدام و رهبر کنونی حزب بعث منحل شده عراق، در پیامی ویدیویی که از شبکه تلویزیونی العربیه پخش شد، نوری المالکی، نخست وزیر عراق را متهم کرد که عراق را به سوی هرج‌ومرج و تقسیم پیش می‌برد.

وی مدعی شد: المالکی در دوران نخست وزیری هفت ساله‌اش مجری طرح صفوی - پارسی ایران برای تجزیه عراق بوده و ما هر کسی را که از این طرح حمایت کند،‌ هدف قرار خواهیم داد.

به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی الدوری اعلام کرد که به عراق بازگشته و پیام خود را از استان بابل، واقع در مرکز این کشور ارسال می کند.

عزت الدوری که زمانی مقتدرترین فرد در عراق پس از صدام به شمار می‌رفت، پس از حمله آمریکا و سقوط رژیم بعثی این کشور، فراری شد و با اعدام صدام خود را رهبر تازه حزب بعث خواند و اعلام کرد که "رهبری وفاداران به بعث در حمله به نیروهای اشغالگر" را به دست می‌گیرد.

بازماندگان حزب بعث عراق اکنون به دو شاخه تقسیم شده‌اند،‌ شاخه‌ای تحت رهبری عزت الدوری که در عراق به شکل مخفیانه فعالیت می‌کند و شاخه‌ای به فرماندهی محمد یونس احمد، سرلشگر سابق ارتش عراق که اکنون در سوریه مستقر هستند و از حامیان بشار اسد رئیس جمهوری سوریه محسوب می‌شوند.

از جمله خواسته‌هایی که در تظاهرات مناطق سنی نشین غرب عراق مطرح می‌شود، لغو ممنوعیت فعالیت حزب بعث در عراق است.

۱۳۹۱/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...