نسخه چاپی

ژاپن برای اوكراین جلیقه ضدگلوله و كلاه ایمنی می‌فرستد

عکس خبري -ژاپن براي اوکراين جليقه ضدگلوله و کلاه ايمني مي‌فرستد

نخست وزیر ژاپن اعلام كرد، كشورش در اقدامی بی سابقه یكسری جلیقه ضد گلوله و سایر تجهیزات دفاعی به اوكراین ارسال می‌كند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری کیودو، دولت توکیو اعلام کرد، این کالاها از سوی "نیروهای دفاع شخصی" ژاپن (وزارت دفاع) و سایر مسیرها شامل کلاه ایمنی، چادر، لباس‌های زمستان، مواد غذایی، محصولات بهداشتی، دوربین و ژنراتور می‌شود.
یکی از سخنگوهای ارشد دولت ژاپن نیز اعلام کرد، تامین این کالاهای غیرکشنده به درخواست دولت اوکراین صورت گرفته است. زمان تحویل هنوز مشخص نشده و ژاپن برنامه‌ای برای ارائه سلاح به اوکراین ندارد.

اتحادیه اروپا و آمریکا به دنبال تامین سلاح برای اوکراین به منظور کمک به تقویت دفاع این کشور در مقابل حمله روسیه هستند.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در جریان تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین برنامه دولتش را برای ارسال این محموله به کی‌یف اعلام کرد.

وی در جریان این تماس تلفنی به زلنسکی گفت که دولت ژاپن به شدت حمله روسیه به نیروگاه برق اتمی زاپوریژیا را در جنوب اوکراین محکوم می‌کند.

کیشیدا همچنین افزود: این حمله تمام و کمال غیرقابل قبول و وحشتناک است. ما به عنوان کشوری که حادثه نیروگاه اتمی فوکوشیما را در ۲۰۱۱ و در پی زمین لرزه آن سال تجربه کردیم، باید اعلام کنیم که حمله روسیه را به آن نیروگاه اتمی در اوکراین به شدت و با شدیدترین لحن ممکن محکوم می‌کنیم.

نخست وزیر ژاپن همچنین افزود: امیدواریم که این کالاها حامی مردم اوکراین باشد که با اکنون با دشواری‌ها و مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

دولت ژاپن همچنین قول ارسال کمک‌های بشردوستانه به اوکراین و برنامه‌هایی برای پذیرش اوکراینی‌های گریزان از کشورشان را مطرح کرده است.

۱۴۰۰/۱۲/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...