نسخه چاپی

جایگاه متزلزل بایدن در آستانه انتخابات میان دوره‌ای

عکس خبري -جايگاه متزلزل بايدن در آستانه انتخابات ميان دوره‌اي

نظرسنجی‌های انجام شده حاكی از آن است كه همچنان اكثریت مردم آمریكا عملكرد رئیس جمهور این كشور را تایید نمی‌كنند.

به گزارش نما، عملکرد «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، در مواجهه با بحران اوکراین احتمالا کمکی به وی و حزب دموکرات در انتخابات میان دوره‌ای نخواهد کرد.

به گزارش «سی ان ان»، اما چه چیزی در انتخابات میان دوره‌ای سال ۲۰۲۲ برای بایدن وجود دارد؟ احتمالا دستاورد زیادی برای بایدن وجود نخواهد داشت.

نظرسنجی‌ها در مورد نبرد برای کنگره نشان می‌دهد که یک رقابت نزدیک در میان رای دهندگان ثبت نام شده وجود دارد، اما برتری جمهوریخواهان در میان آن‌هایی که بیشتر مشتاق انتخابات هستند. دیده می‌شود.
نظرسنجی وال استریت ژورنال در هفته گذشته نشان داد که دموکرات‌ها در موضوعات مهمی مانند آموزش، همه‌گیری ویروس کرونا و محافظت از طبقه متوسط ​​جایگاه خود را از دست داده‌اند.

موقعیت رئیس جمهور آمریکا به عنوان مهمترین شاخص چشم انداز ماه نوامبر، برای ماه‌ها در پایین‌ترین سطح یعنی ۴۰ درصد قرار دارد.

اگر در روز انتخابات موقعیت بایدن در همین سطح باقی بماند، جمهوریخواهان شانس بسیار زیادی برای بازپس گیری کنترل کنگره دارند.این امر تا حدی منعکس کننده ریتم‌های مترونومیک تاریخ است؛ همانطور که «بیل کلینتون» و «باراک اوباما»، پیشینیان دموکرات هر دو دریافتند، روسای جمهور آمریکا پس از روی کار آمدن به سمت کانون نارضایتی عمومی حرکت می‌کنند.

در اولین انتخابات میان دوره‌ای خود، آن‌ها تقریبا همیشه موقعیت خود را در کنگره از دست می‌دهند و اغلب می‌بینند که احزاب خود را از کنترل خارج می‌کنند.

شرایط عجیب سال ۲۰۲۲ می‌تواند این ریتم‌ها را تشدید کند؛ بهبود اقتصادی قوی به عنوان چیزی که روسای جمهور آمریکا همیشه آرزوی آن را دارند، عوارض جانبی ناخوشایند تورم بالاتر را ایجاد کرده است.

طرح ۱.۹ تریلیون دلاری سال ۲۰۲۱ نیز به افزایش تورم در آمریکا کمک کرده است و افزایش قیمت‌ها جایگزین مشاغل به عنوان مهمترین نگرانی اقتصادی در میان رای دهندگان شده است.

علاوه بر این اکنون چالش‌های تازه‌ای پدیدار شده است و قیمت گاز در آمریکا به بیش از چهار دلار به ازای هر گالن رسیده است.
منبع: میزان

۱۴۰۰/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...