نسخه چاپی

مسكو: با كمك دوستانمان به سمت توسعه اقتصادی مستقل می‌رویم

عکس خبري -مسکو: با کمک دوستانمان به سمت توسعه اقتصادي مستقل مي‌رويم

معاون وزیر خارجه روسیه تاكید كرد كه فشارها و تحریمهای غرب مسیر حركت مسكو را تغییر نخواهد داد.

به گزارش نما، «سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به فشارهای اروپا و آمریکا برای تغییر مسیر حرکت مسکو گفت: روسیه هیچ تقاضایی برای لغو تحریمها نکرده است و فشار کشورهای غربی مسیر حرکت ما را تغییر نخواهد داد.
براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ورشینین اضافه کرد، هم آمریکا و هم اتحادیه اروپا به سختی تلاش می‌کنند تا جایی که می‌توانند بیشترین تحریم را علیه روسیه اعمال کنند، روند را معکوس کنند و ما را مجبور کنند تا تصمیماتمان را تغییر دهیم اما هیچ چیزی عایدشان نخواهد شد.

معاون وزیر خارجه روسیه اضافه کرد، «تحریم تصمیم ما نیست. آنها توسط کسانی اعمال می‌شوند که می‌خواهند به روسیه فشار بیاورند تا اقتصاد ما و شهروندان معمولی روس را در شرایط بسیار سخت قرار دهند. و این تصمیمات را تنبیهی برای تصمیمات حاکمیت سیاسی ما در نظر گرفته‌اند.»

این دیپلمات روس خاطر نشان کرد، روسیه خواهان لغو این تحریمها نخواهد شد چرا که این اقدامات علیه ملت روسیه غیرمشروع است و از سوی دیگر ابزاری ناکارآمد برای اعمال فشار است. در عوض ما به دنبال توسعه اقتصادی خودمان و افزایش توانایی برای توسعه مستقلانه با اتکا به دوستان و همفکران خود می‌رویم.

از زمان آغاز عملیات روسیه در اوکراین، آمریکا،اتحادیه اروپا و برخی متحدان آنها مانند ژاپن، کره جنوبی، انگلیس، استرالیا و کانادا تحریمهایی را علیه سازمانها، نهادها و مقامات روسیه اعمال کرده‌اند.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۱۲/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...