نسخه چاپی

گردشگران عرب؛ از ممنوع تا مباح!

حضور چشمگیر گردشگران از كشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در مغرب برای گذراندن تعطیلات سال نو میلادی در حالی است كه مفتی‌ها در این كشورها و به ویژه عربستانی سعودی، حتی تبریك سال نو به مسیحیان را حرام اعلام كرده اند!.

به گزارش نما به نقل از العالم "محمد بنعزيز" نويسنده مغربي در مطلبی تحت عنوان "گردشگر عرب حوزه خليج فارس در مغرب، از ممنوع تا مباح " به بررسي سفر گردشگران كشورهاي عربی به کشورش، و تناقض رفتاري و انحطاط اخلاقي آنها پرداخت.

بنعزیز در مقاله خود، ماجرای ورود گردشگران عرب حوزه خليج فارس به شهرهاي ساحلي مغرب را به تصوير مي كشد كه چگونه با ورود به اين شهرها و مشاهده وضعيت موجود در آن، رفتار و شيوه لباس پوشيدن آنها به كلي با آنچه در كشورهاي خود بودند، تغيير مي كند.

اين نويسنده با اشاره به گوشه اي از اين تغييرات رفتاري مي نويسد: اين گردشگران را مي توان از ساير گردشگران تشخيص داد. آنها برخلاف اروپايي ها نه كتاب راهنما در دست دارند و نه دوربين. مي توان شيوه راه رفتن آنها را ملاحظه كرد كه به دلیل زیاده روی در استفاده از خودرو، راه رفتن را از ياد برده اند و شكم هاي آنها فربه شده است. اينها آمده اند تا سال نو مسيحي را جشن بگيرند.!

وي سپس به تغيير سريع لباس هاي معمول گردشگران عرب و اقامت آنها در ويلاها و آپارتمانهاي گران قيمت در مناطق مرفه نشين شهرهاي مغرب اشاره مي كند؛ مناطقی كه پليس ميهمانان خارجي آن را بازداشت نمي كند.

اين نويسنده سپس به خفقان سياسي در كشورهاي عرب حوزه خليج فارس اشاره مي كند و در اين زمينه حبس ابد شاعر قطري را به خاطر سرودن شعر انتقادي عليه امير قطر را يادآوری می کند.

حمد بنعزيز با اشاره به هزينه ها و خوشگزراني گردشگران عرب در طول مدت اقامت در مغرب، مي نويسد: اين گردشگران با پايان سفر سوار بر هواپيما مي شوند و راه كشور خود را در پيش مي گيرند؛ و وقتي هواپيماي آنها درحال نشستن است با خود مي انديشند كه چه زماني دوباره به مغرب بازخواهند گشت.

۱۳۹۱/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...