نسخه چاپی

ایزدخواه در گفتگو با نما:

پرداخت یارانه نقدی كارآمد نیست/ باید سازوكار توزیع سبد كالا به مردم فراهم شود

عکس خبري -پرداخت يارانه نقدي کارآمد نيست/ بايد سازوکار توزيع سبد کالا به مردم فراهم شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده پرداخت یارانه نقدی را كارآمد نمی‌دانم و از سوی دیگر معلوم نیست كه آیا سازوكار دولتی می‌تواند سبد كالا را بین مردم به درستی توزیع كند یا خیر.

روح لله ایزدخواه در گفتگو با خبرنگار نما در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به نظر شما افزایش میزان یارانه نقدی راهکار مناسبی برای جبران حذف ارز ترجیحی است، گفت:
یارانه نقدی کارآمد نیست. در واقع، یارانه‌ نقدی که از سال ۸۹ به مردم داده می‌شود، کارآمد نیست و قدرت خرید مردم را تأمین نمی‌کند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر، پرداخت نقدی هر ماه به دولت فشار می‌آورد و بنده با اصل پرداخت یارانه نقدی مخالف هستم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما طرح پرداخت یارانه نقدی را طرح صندوق بین‌المللی پول می‌دانیم که از اساس اشتباه بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش یارانه نقدی برای جبران ارز ترجیحی اشتباه است.

ایزدخواه گفت: برخی از افراد هم می‌گویند که برای جبران حذف ارز ترجیحی، باید کالا تامین کنیم و حداقل کالاهای ضروری و مورد نیاز خانوارها را با قیمت مناسب و پایین به دست آنان برسانیم.

وی اظهار داشت: حرف بنده این است که زمانی که سازوکار دولتی نمی‌تواند کنجاله‌، سویا و ذرت را به درستی و با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین کند و فساد در آن اتفاق می‌افتد، آیا می‌تواند در توزیع سبد کالا برای ۸۰ میلیون نفر به درستی عمل کند؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در این زمینه مردد هستیم چرا که زمانی که سازوکار دولتی نمی تواند روی چند صد نفر وارد کننده و توزیع کننده نظارت کند، آیا می تواند روی چند میلیون جمعیت و چندین هزار فروشگاه نظارت درستی کند؟

۱۴۰۰/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...