نسخه چاپی

مذاكرات درباره برجام در حال نهایی شدن است/ ركورد در روابط تجاری ایران و روسیه

عکس خبري -مذاکرات درباره برجام در حال نهايي شدن است/ رکورد در روابط تجاري ايران و روسيه

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با امیرعبداللهیان با بیان این‌كه مذاكرات درباره برجام در حال نهایی شدن است، گفت كه روابط تجاری ایران و روسیه ركورد زده و سال گذشته افزایش ۸۰ درصدی داشته است.

به گزارش نما، سرگئی لاورف وزیر خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در محل وزارت خارجه فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاوروف در این دیدار ضمن خیرمقدم به وزیر خارجه ایران و همراهان برای حضور در مسکو اظهار داشت: گفت‌وگوی بسیار مفصل و برای اجرایی کردن و عملیاتی ساختن توافقاتی که در سطح روسای جمهور در شهر مسکو صورت گرفت.
وزیر خارجه روسیه بیان کرد: در حال حاضر در خصوص اسناد راهبردی کار می‌کنیم که به نفع روابط است. خیلی خرسندیم اشاره کنیم علیرغم عواملی که در دنیا رخ می‌دهد، تبادلات تجاری و حجم روابط تجاری رکورد زده و پارسال افزایش ۸۰ درصدی داشته است و به حدودا چهار میلیارد دلار رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: اطمینان دارم که روابط دو کشور افق بهتری دارد و به خصوص این‌که مذاکرات درباره برجام الان در حالت نهایی قرار گرفته است.

لاوروف ادامه داد: همکاری‌های دو کشور در سطوح بین‌المللی بسیار فعال است و در نظر داریم هماهنگی را در خصوص سوریه و حل و فصل بحران سوریه در چارچوب روند آستانه ادامه دهیم. در خصوص مسائل منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا امروز صحبت خواهیم کرد حتما درباره افغانستان گفت‌وگو خواهیم کرد که اوضاع پیرامون افغانستان مورد توجه ویژه ماست و ما ارزش ویژه‌ای قائل هستیم درباره مواضع عینی طرف ایرانی در خصوص شرایط فعلی اوکراین.
وزیر خارجه فدراسیون روسیه بیان کرد: اطمینان دارم صحبت امروز حتما به نتایج مثبت مفصل و دقیق برای اجرایی کردن پروژه‌های مختلف در زمینه‌های متنوع خواهد رسید.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به مسکو با بیان این‌که جنگ را چه در اوکراین، افغانستان، یمن و هر نقطه‌ای دیگری از جهان به صراحت محکوم می‌کنیم، گفت: بر راه حل سیاسی در موضوع اوکراین تمرکز می‌کنیم.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...