نسخه چاپی

صرفنظر از هر تحول بین‌المللی توسعه مناسبات با روسیه برای ایران حائز اهمیت است

عکس خبري -صرفنظر از هر تحول بين‌المللي توسعه مناسبات با روسيه براي ايران حائز اهميت است

امیرعبداللهیان در دیدار با لاوروف با بیان این‌كه صرفنظر از هر تحول بین‌المللی توسعه مناسبات با روسیه برای ایران حائز اهمیت است، از تلاش‌های هیأت روسیه در وین برای كمك به نزدیك شدن به توافق قدردانی كرد

به گزارش نما،‌ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که ظهر امروز (سه‌شنبه) ۲۴ اسفند ماه به منظور دیدار و گفت‌وگو با سرگئی لاوروف همتای روس خود در رأس هیأتی وارد مسکو شد، با حضور در محل وزارت خارجه فدراسیون روسیه با لاوروف دیدار و گفت‌وگو کرد.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه و علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.
امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در مسکو اظهار داشت: خیلی تشکر می‌کنم از حسن استقبال جنابعالی و همکاران محترم شما. از آخرین دیداری که با هم داشتیم تحولات زیادی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی رخ داده است. امروز اینجا هستم در گفت‌وگو با جنابعالی مروری بر آخرین وضعیت روابط دو کشور داشته باشیم.
رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: صرفنظر از هرگونه تحول بین‌المللی توسعه مناسبات با کشور همسایه روسیه برای ایران مهم و حائز اهمیت است.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در جریان سفر اخیر آقای رئیسی و دیدار با آقای پوتین توافقات مهمی بین دو کشور صورت گرفت. تردید ندارم که ما و شما با جدیت عملیاتی شدن توافقات دو رئیس جمهور را پیگیری کرده و این پیگیری‌ها را ادامه خواهیم داد.

وی گفت: از تلاش‌های سازنده همکاران شما در وین برای کمک به نزدیک شدن به یک توافق جهت رفع تحریم‌های ایران سپاسگزاریم. امروز فرصت مهمی است که راجع به تحولات در اوکراین، افغانستان، یمن، سوریه و فلسطین و سایر مسائل بین‌المللی با هم گفت‌وگو و رایزنی داشته باشیم.

وزیر امور خارجه روسیه نیز در دیدار با امیرعبداللهیان با بیان این‌که مذاکرات درباره برجام در حال نهایی شدن است، گفت که روابط تجاری ایران و روسیه رکورد زده و سال گذشته افزایش ۸۰ درصدی داشته است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در بدو ورود به مسکو با بیان این‌که جنگ را چه در اوکراین، افغانستان، یمن و هر نقطه‌ای دیگری از جهان به صراحت محکوم می‌کنیم، گفت: بر راه حل سیاسی در موضوع اوکراین تمرکز می‌کنیم.

۱۴۰۰/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...