نسخه چاپی

پاسخ سید حسن نصرالله به شایعه حضور حزب الله در اوكراین

پاسخ سيد حسن نصرالله به شايعه حضور حزب الله در اوکراين

سید حسن نصرالله دبیركل حزب الله لبنان شایعه حضور نیروهای این جنبش در اوكراین را تكذیب كرد.

به گزارش نما و به نقل از المنار، جنبش حزب الله لبنان شایعه حضور نیروهای این جنبش در اوکراین را تکذیب کرد.

سید حسن نصرالله گفت که حضور هرگونه رزمنده یا کارشناس از حزب الله در اوکراین برای جنگیدن در کنار نیروهای روس را با قطعیت تکذیب می‌کند و هیچ فردی از حزب الله به عنوان رزمنده یا کارشناس به این میدان یا میدان‌های دیگر جنگ نرفته است.

وی در عین حال تاکید کرد: باید از حکومت و دولت لبنان بخواهیم کمیته‌ای اضطراری را تشکیل دهد چرا که پیامدهای جنگ به لبنان و منطقه رسیده است. امروز کشورهای بزرگ جهان که مشکلات و بحران ما را ندارند کمیته های اضطراری تشکیل داده اند تا پیامدهای جنگ را پیگیری کنند و دولت لبنان هم باید در این خصوص اقدام کند.

سید حسن نصرالله گفت: نکته دیگری وجود دارد که چند روز پیش توسط برخی رسانه های لبنان به آن دامن زده شد و ما اخبار آن را شایسته واکنش نمی دانستیم اما امروز برخی رسانه های عربی خارج لبنان اخباری را منتقل کرده و آن را به ستاد مشترک ارتش اوکراین نسبت دادند.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: این رسانه های عربی ادعا کردند که نیروها و کارشناسان نظامی از حزب الله در اوکراین حاضر هستند و با توجه به اینکه در جنگ شهری تجربه دارند در کنار نیروهای روس می جنگند. من امروز این موضوع را با قطعیت تکذیب می کنم. ما معمولاً بیانیه صادر می کنیم اما با توجه به اینکه من امروز صحبت می کنم هرگونه شایعات اینگونه را قاطعانه رد می کنم.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: این دروغ ها به هیچ وجه صحت ندارد. هیچ شخصی از حزب الله به عنوان رزمنده یا کارشناس به این جنگ یا دیگر میادین جنگ نرفته است. در روزهای آینده رسانه های عربی و شبکه های اجتماعی دست به ایجاد جنجال درباره حضور حزب الله در جنگ اوکراین خواهند زد.

۱۴۰۰/۱۲/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...