نسخه چاپی

مخالفت شدید عناصر خاص با اكران نوروزی «قلاده‌های طلا»

عکس خبري -مخالفت شديد عناصر خاص با اکران نوروزي «قلاده‌هاي طلا»

در پی مخالفت برخی افراد خاص با اكران نوروزی فیلم سنیمایی «قلاده‌های طلا»، نمایش این فیلم در ایام نوروز در هاله‌ای از ابهام است.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، شب گذشته «ابوالقاسم طالبی» کارگردان فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» در برنامه پارک ملت اشاره‌‌ای به روشن نبودن تکلیف اکران «قلاده‌های طلا» و مخالفت برخی افراد با نمایش این فیلم داشت.

اما ماجرای مخالفتی که طالبی به آن اشاره داشت، چیست؟

چندی پیش قرارداد پخش نوروزی «قلاده‌های طلا» و «گشت ارشاد» با دفتر پخش فیلمیران به مدیریت علی سرتیپی برای اکران نوروزی منعقد شد. با توجه به اینکه جدیدا مصوبه‌ای از سوی شورای صنفی نمایش مبنی بر اینکه هر دفتر پخش در یک بازه زمانی اکران تنها می‌تواند یک فیلم را اکران کند، به تصویب رسید. البته تبصره‌هایی هم برای حل این مشکل گذاشته شد که عملا راه به جایی نمی‌برد و اگر دفتر پخشی بخواهد دو فیلم را در یک بازه زمانی اکران - مثل اکران نوروز - نمایش دهد، می‌بایست اکران فیلم‌های خودش را به دفتر پخش دیگری بسپارد.

شنیده‌های خبرنگار فارس حاکیست پس از کش و قوس‌های فراوان و مخالفت‌ها در این زمینه، در نهایت تهیه‌کننده «قلاده‌های طلا» با وجود این فشار‌ها تصمیم گرفت یک دفتر پخش راه‌اندازی کند که پس از انجام کارهای اداری و اخذ مجوز، تبلیغات محیطی فیلم را هم آغاز کرد ولی باز هم برخی تهیه‌کنندگان و تصمیم‌گیرندگان پخش با اکران فیلم مخالفت کردند و اعلام داشتند: اگر «قلاده‌های طلا» اکران شود، استعفا می‌دهند.

چطور می‌شود که فیلمی که مورد تایید بزرگان انقلاب، مسئولان ارشد نظام، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی است، این طور قربانی اختلاف‌ها می‌شود که این موضوع نشان از تصمیم‌گیرنده بودن عده‌ای خاص در لایه‌های میانی سینمای ایران است. عده‌ای که مشکلی با خزاعی یا طالبی ندارند، بلکه مشکل‌شان موضوع و مضمون فیلم است.

این عده که در ظاهر مدافع فیلم هستند ولی در باطن به شدت مخالف فیلم هستند و با این اقدام‌ها قصد دارند نگذارند «قلاده‌های طلا» در اکران موفق شود.

همچنین خبرنگار فارس طی تماس تلفنی با محمد خزاعی تهیه‌کننده فیلم، موفق به برقراری ارتباط با او نشد تا جزییات بیشتری از این موضوع را در اختیار فارس قرار دهد.

۱۳۹۰/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...