نسخه چاپی

كمك امنیتی ۱۰۰ میلیون دلاری جدید آمریكا به اوكراین

عکس خبري -کمک امنيتي ??? ميليون دلاري جديد آمريکا به اوکراين

آنتونی بلینكن وزیر خارجه آمریكا روز شنبه از اختصاص یك بسته امنیتی و بشردوستانه دیگر به اوكراین به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار خبر داد.

به گزارش نما، در بیانیه وزیر خارجه آمریکا آمده است این کمک برای افزایش ظرفیت وزارت کشور اوکراین برای تامین امنیت مرزها، حفظ عملکردهای پلیس، و حفاظت از زیرساخت های مهم دولتی در برابر حمله از پیش برنامه ریزی شده، بدون تحریک و غیرموجه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در نظر گرفته شده است.

بلینکن افزود: این بودجه به ارائه تجهیزات حفاظت شخصی، میدانی، تاکتیکی، پزشکی، خودروهای زرهی و تجهیزات ارتباطی برای خدمات نیروهای مرزی و پلیس ملی اوکراین ادامه خواهد داد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که به لهستان سفر کرده است، شنبه شب به وقت محلی در سخنانی در کاخ سلطنتی ورشو، پایتخت لهستان که از شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا بصورت مستقیم پخش می‌شد، خواستار تغییر حکومت در روسیه شد و گفت پوتین نمی تواند در قدرت باقی بماند.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: به خاطر خدا، این مرد نمی تواند در قدرت باشد.

وی با تاکید بر اینکه تنها فرد مقصر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه است، گفت پوتین با حمله خود به اوکراین، دموکراسی را خفه کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

۱۴۰۱/۱/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...