نسخه چاپی

تلاش غرب برای خاموش كردن صدای ایران!

عکس خبري -تلاش غرب براي خاموش كردن صداي ايران!

یك تحلیلگر آمریكایی به نام «كوین برت» درباره توقیف شبكه های جمهوری اسلامی از سوی غربی ها معتقد است: «امروز رسانه های ایران آینه ای را به سمت غرب گرفته اند و غرب چیزی را كه در آینه می بیند، دوست ندارد، ...

علی حیدری- هفته گذشته و به بهانه اعمال تحريم هاي همه جانبه غرب عليه جمهوري اسلامي ايران، شركت اسپانياني «هيسپاست» در يك اقدام غيرقانوني و يك طرفه، پخش شبكه هاي برون مرزي انگليسي «پرس تي وي» و شبكه اسپانيايي زبان «هيسپان تي وي» را قطع كرد. اين شركت همچنين به شركت «اورون» دستور داده است تا ارسال امواج اين دو شبكه بين المللي را متوقف كند. همزمان شركت «آسياست» هم كه بخشي از سهام آن از شركت هاي آمريكايي خريداري شده، اقدام به قطع پخش شبكه «پرس تي وي» و ساير شبكه هاي ايراني در قاره آسيا كرد.اگر به خاطر داشته باشيد، حدود دو ماه پيش هم شركت فرانسوي «يوتل ست» شبكه هاي بين المللي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران را از روي ماهواره «هات برد» حذف كرد.

ظاهراً دولت هاي اروپايي با در پيش گرفتن سياست «خاموش كردن رسانه هاي ايران» درصددند تا بر خبرهايي كه حكايت از اقتصاد متزلزل و ناپايدار اروپا دارد، سرپوش بگذارند. آنها معتقدند كه شبكه هايي چون پرس تي وي و هيسپان تي وي گزارش هاي حقيقي و واقعي از نارضايتي عمومي در جامعه اروپا منتشر نمي كنند؟

يك تحليلگر آمريكايي به نام «كوين برت» درباره توقيف شبكه هاي جمهوري اسلامي از سوي غربي ها معتقد است: «امروز رسانه هاي ايران آينه اي را به سمت غرب گرفته اند و غرب چيزي را كه در آينه مي بيند، دوست ندارد، اما به جاي اينكه نازيبايي خود را بپذيرد و به دنبال تغيير خود باشد، وحشت زده، به دنبال تحريم و ممنوع كردن آينه و كشتن پيام رسان است...»واقعيت امر هم همين است، چرا كه شبكه خبري پرس تي وي در طول مدت فعاليت خود همواره نقش رسانه اي را داشت كه نه تنها در بعد «پدافندي» به خنثي سازي توطئه هاي رسانه اي دشمنان عليه جمهوري اسلامي مي پرداخت، بلكه فراتر از آن رفته و در بعد «آفند رسانه اي» نيز اقدام به انتشار خبرها و طرح موضوعات و مباحثي واقعي مي كرد كه علي رغم ادعاي غرب مبني بر جريان آزاد اطلاعات، هيچ يك از رسانه هاي خبري دنيا حق و جرئت پرداختن به اين موضوعات را نداشت.

شايد به همين دليل هم بود كه «ويكي ليكس» در سال 2010 فاش كرد كه يك مقام وزارت خارجه انگليس نشستي را با يك ديپلمات آمريكايي ترتيب داده و اين دو در مورد پيدا كردن راه هايي براي محدود كردن عمليات شبكه پرس تي وي گفت وگو كرده اند. اين ها نشان دهنده قدرت تأثيرگذاري يك شبكه خبري است كه بدون وابستگي به استكبار جهاني و صهيونيزم بين الملل، تنها رسالت حرفه اي خود را بيان واقعيت هاي موجود و روشنگري درباره تحولات جهاني مي داند. براي نمونه مي توان به موضوع سوريه اشاره كرد كه در طول دوران دو ساله بروز بحران در اين كشور، رسانه هاي وابسته به جبهه غربي- عربي با هدف به شكست كشانيدن نظام سوريه به عنوان محور جبهه مقاومت، جنگ رسانه اي شديدي را عليه ملت و دولت سوريه تحميل كردند و با انتشار اخبار و گزارش هاي يك سويه، از نشان دادن تمام اتفاقات و واقعيات آن خودداري مي كردند و اين جا بود كه پرس تي وي به عنوان يك منبع مهم اطلاعاتي، پا به ميدان نهاد و تلاش هاي فراواني براي مقابله با جبهه نابرابر رسانه اي مخالف سوريه كرد. اين شبكه، بهاي حقيقت گويي و عمل به وظيفه حرفه اي خود را با خون داد. آنجا كه يكي از كاركنان اين شبكه در حال گزارش دادن واقعيت هاي صحنه درگيري شهيد شد.

حرف آخر اينكه؛ قدرت هاي استكباري براي مقابله با موج جهاني بيداري اسلامي كشورهاي مسلمان و بيداري ملت ها در غرب كه منافع آنها در سراسر جهان را به خطر مي اندازد، چاره اي جز بستن و محدود كردن رسانه ها نمي بينند، غافل از اينكه، در عصر ارتباطات، نمي توان جلوي نشر اخبار و اطلاعات در بين افكار عمومي دنيا را به طور كامل سد كرد.

۱۳۹۱/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...