نسخه چاپی

جو بایدن فقط 10 دقیقه با محل اصابت موشك به شهر «لویو» فاصله داشت

عکس خبري -جو بايدن فقط 10 دقيقه با محل اصابت موشک به شهر «لويو» فاصله داشت

ستاد فرماندهی نیروی هوایی اوكراین اعلام كرد كه جو بایدن رئیس جمهور آمریكا فقط ۱۰ دقیقه با محل اصابت یكی از شش موشكی كه روز گذشته به شهر مرزی «لویو» اصابت كرد، فاصله داشت.

به گزارش نما به‌ نقل از الجزیره، ستاد فرماندهی نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد: نیروهای ارتش روسیه روز گذشته (شنبه) شهر «لویو» در غرب اوکراین و مرز لهستان را با شش فروند موشک هدف قرار دادند و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که برای دیدار با مقامات لهستانی و اوکراینی به ورشو سفر کرده است، فقط ۱۰ دقیقه با محل اصابت یکی از این موشک‌ها فاصله داشت.

در ادامه بیانیه این ستاد آمده است: نیروهای اوکراین روز گذشته یک جنگنده و ۱۲ پهپاد از طرازهای مختلف را سرنگون و ۵ موشک کروز را رهگیری و منهدم کردند. نیروهای روسیه به صورت فزاینده از انواع پهپادها برای حمله به مناطق مختلف اوکراین استفاده می‌کنند و پدافند هوایی ما با آن مقابله می‌کند.

این تحولات در حالی است که ستاد فرماندهی ارتش اوکراین نیز اعلام کرد: نیروهای اوکراین روز گذشته با ۷ حمله نیروهای روسیه به دونتسک و لوهانسک مقابله و ۸ تانک، ۸ زره پوش و ۳ خودرو نظامی روسیه را منهدم کردند.

دادستان کل اوکراین هم در صفحه شخصی خود در فیسبوک مدعی شد از ابتدای جنگ روسیه علیه اوکراین تا کنون ۱۲ خبرنگار کشته و ۱۰ خبرنگار دیگر زخمی شده‌اند.

منبع: مهر

۱۴۰۱/۱/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...