نسخه چاپی

حمله تكفیریها به زینبیه دمشق

ادامه عملیات ارتش سوریه علیه گروههای مسلح، حمله تروریستهای تكفیری به منطقه زینبیه، جنایات اوباش اعزام شده از سوی وهابیون سعودی و اعلام شمارش معكوس برای توقف جنگ در سوریه از جمله خبرهای مربوط به سوریه است.

به گزارش نما به نقل از مهر، شبکه الجزیره از شلیک خمپاره به میدان جرج خوری در منطقه القصاح دمشق از سوی گروههای مسلحخبر داد.

خبر دیگر اینکه مسعود خان نماینده پاکستان در سازمان ملل متحد تاکید کرد پایان بحران سوریه در راس اولویتهای شورای امنیت قرار دارد.

خبرگزاریعربستان نیزاز آغاز استقرار موشکهای پاتریوت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در مرز ترکیه و سوریه خبر داد.

رسانه های سوریه نیز از ادامه عملیات ارتش این کشور در برخی مناطق از جمله حلب، حمص و حماه و حومه دمشق برای پاکسازی آنها از وجود گروههای تروریستی خبر دادند.

شمارش معکوس برای توقف جنگ در سوریه

تیری میسان اندیشمند فرانسوی از آغاز "شمارش معکوس" برای توقف حمایت آمریکا از عناصر وابسته به گروهک تروریستی "ارتش آزاد" در سوریه، همزمان با آغاز مذاکره با روسیه خبر داد.

وی تأکید کرد که دولت آمریکا همزمان با آغاز مذاکره با مسولان روس درباره حل بحران سوریه بر اساس بیانیه ژنو، "بازی" حمایت از گروه‌های مسلح و تروریستی را پایان می دهد .

به گزارش العالم، تیری میسان در مقاله ای در پایگاه اینترنتی "ولتیر" نوشت : آمریکا آشکارا تصمیم گرفته است فصل نوینی را در مواضع خود در قبال(گروه مسلح)ارتش آزاد آغاز کند، و به حمایت از این گروهک که تا کنون به عملیات مسلحانه در سوریه فرا خوانده می شد، پایان دهد.

به نوشته تیری میسان، شورای اطلاعات ملی واشنگتن اعلام کرده است که این حمایتهای "بین المللی" از عناصر مسلح به زودی پایان می پذیرد.

تیری میسان تأکید کرد که جنگ در سوریه از جنبه راهبردی به پایان رسیده است، و گروهک های تروریستی یا "ارتش آزاد" با وجود ادامه حمایت اروپایی‌ها دیگر فرصتی برای تحقق اهداف مورد نظر ندارند؛ و به علت نرسیدن به نتایج مورد نظر از جنگ در خاک سوریه ، حمایت مالی و تسلیحانی و نیز حمایت بین المللی از آنها عملا متوقف شده است.

این نویسنده و اندیشمند فرانسوی، با اشاره به آغاز شمارش معکوس برای توقف حمایت آمریکا از ارتش آزاد سوریه، گفت : دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا طرح صلحی را درباره سوریه تهیه کرده، و منتظر تصویب آن در مجلس سنا است .

تیری میسان می افزاید: با وجود موفقیت اوباما در انتخابات اخیر ریاست جمهوری، کابینه پیشین وی، آمادگی تعامل با مسائل کنونی را ندارد و نمی تواند گام مهمی در این راستا بردارد.

تیری میسان خاطرنشان کرد : اوباما در عرصه سیاسی دیگر واکنشی از خود نشان نمی دهد؛ زیرا معاونان وی در اجرای بیانیه ژنو طی تبلیغات انتخاباتی وی موفقیتی کسب نکردند؛ و اوباما پس از پیروزی دوباره در انتخابات ریاست جمهوری درصدد تغییر ترکیب کاخ سفید است؛ و در همین راستا "دیوید پترائوس" اداره کننده جنگ در سوریه مجبور به استعفا شد و "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه نیز به شیوه ای غافلگیرکننده از بازی حذف گشت.

به گفته این نویسنده فرانسوی، همانطور که پیش بینی شده بود سرانسازمانپیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" به توافق با روسیه تن دادند؛ و در سازمان ملل نیز تحولاتی ایجاد شده است، و فرانسویها و بریتانیاییها با وجود مخالفت با حل سیاسی بحران سوریه ، به خواسته آمریکا تمایل نشان داده اند .

11.jpg


تیری میسان در پایان مقاله خود این سئوال را مطرح می کند که آیا در این معامله جدید، همپیمانان آمریکا نیز قربانی می شوند؟!!
حمله مجدد تروریستهای تکفیری بهمنطقه زینبیه دمشق

خبرنگار العالم در دمشق،از اصابت خمپاره به نقطه ای واقع در اطراف حرم حضرت زینب (س) در حومه دمشق خبر داد. بنا بر این گزارش، این حادثه شماری مجروح بر جا گذاشته است.از سوی دیگر، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند در رویارویی با تروریست های مسلح، شماری از آنان را از خیابان "غربه" در منطقه زینبیه بیرون برانند. درگیری ها در این منطقه همچنان ادامه دارد.

جنایات اوباش اعزام شده از عربستان در سوریه

صبری غنیم کارشناس امور گروه های تروریستی گفت : بیشتر اعضای باندهای مسلح و تروریست در سوریه، اوباش و اراذل آزاد شده از زندان های عربستان هستند. وی در گفتگو با العالم تصریح کرد: اعضای این باندها در جریان اشغال عراق توسط آمریکا، در زندانهای عربستان و عراق بودند؛ ولی آمریکا پیش از خروج از عراق این زندانیان را که دست کم 25هزار نفر بوده و وابسته به جریان های تندرو ازجمله القاعده بودند، به عربستان انتقال داد.

غنیم گفت : در فوریه سال 2012 با حضور سعد الحریری رئیس جریان المستقبل لبنان و برخی عناصر امنیتی آمریکا نشستی در ریاض تشکیل و توافق شد تا شمار زیادی از این زندانیان برای اعزام به سوریه، به ترکیه و لبنان انتقال یابند.

این کارشناس عملیات تروریستی تصریح کرد: جنایتها در سوریه از سوی افرادی جیره خوار صورت می گیرد که برای مبارزه درهر مکانی آماده هستند به طوری که اگر رژیم صهیونیستی به آنها پیشنهاد مالی بیشتری از عربستان و قطر می داد؛ آنها به نفع این رژیم وارد جنگ می شدند.

وی افزود: همه می دانند عناصر باندهای مسلح مزدور در سوریه، اساسا افرادی گمراه و جیره خوار هستند که مزد خود را پیش از آغاز جنگ در سوریه دریافت کرده اند.

غنیم اظهار داشت : برخی از این باندهایی که به سوریه اعزام شده اند، در افغانستان نیز دست به کشتار می زدند اگر این گروه ها مدعی مبارزه هستند؛ چرا برای آزادی سرزمین اشغال شده فلسطین نمی جنگند.

این کارشناس سوری تاکید کرد که جنگ در سوریه و کشتار ملت مسلمان سوری، جهاد اسلامی نیست، بلکه مزدوری و جیره خواری است.

غنیم با قدردانی از استقامت مردم و رهبران سوریه در برابر گروههای مسلح و حامیان آنها گفت : اگر حق با دولت سوریه نبود نمی توانست در برابر این بحران که عربستان، قطر، ترکیه و آمریکا پشت آن هستند، بایستد.

غنیم در خصوص امکان مقابله با گروه های مسلح در سوریه خاطرنشان کرد: میزان غلبه بر این افراد بستگی به مقدار حمایت لجستیکی و تسلیحاتی دارد که ازخارج از آنها حمایت می کنند و افراد مسلحی را از مرزهای اردن ، لبنان و ترکیه به سوریه می آورند.

وی گفت: بحران سوریه با درگیری و کشتار و همچنین صرف مذاکره با گروه های مسلح حل نمی شود، بلکه کشورهایی که ازآنها حمایت می کنند نیز باید از توطئه چینی علیه کشوری ثابت قدم و حامی مقاومت فلسطین و لبنان دست بردارند.

۱۳۹۱/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...