نسخه چاپی

پاسخگویی مبلغان مستقر در تخت‌جمشید به شبهات تاریخی و اعتقادی

عکس خبري -پاسخگويي مبلغان مستقر در تخت‌جمشيد به شبهات تاريخي و اعتقادي

در ایام نوروز روحانیون مبلغ در مجموعه جهانی تخت جمشید به شبهات تاریخی و اعتقادی گردشگران پاسخ می‌دهند.

به گزارش نما، ایام عید بهترین فرصت برای همگان است که در کنار دیدوبازدید، صله‌رحم و مسافرت، به اماکن تاریخی نیز سری بزنند و از نزدیک با تاریخ کشور خود نیز آشنا شوند.

یکی از این اماکن، مجموعه تاریخی و باستانی تخت جمشید است.

حدود 14 سال است که گردشگران در این مجموعه با حضور روحانیونی مواجه می‌شوند که با برپایی خیمه‌ای به سؤالات آنان درباره تاریخ باستان پاسخ می‌دهند.

حضور مبلغان در این مجموعه تداعی کننده استفاده از شیوه‌های گوناگون تبلیغ است که از قدیم تاکنون در جریان بوده و استفاده این گروه از روش چهره به چهره و حضور مستقیم در میان مردم در مجموعه جهانی تخت جمشید نمود بیشتری دارد.

این طرح با عنوان «خیمه‌ ایران دوست‌داشتنی» با همکاری امام‌جمعه شهرستان مرودشت، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید و ریاست اداره میراث فرهنگی شهرستان مرودشت با همت موسسه فرهنگی هنری مطالعات راهبردی نگاهی نو، در ایام نوروز 1401 به ارائه خدمات مختلفی به مسافران نوروزی می‌پردازند.

ازجمله این خدمات، برپایی غرفه‌های مشاوره ازدواج، خانواده، سبک زندگی اسلامی، طب سنتی، پاسخ به شبهات اعتقادی و تاریخی است.

مبلغان آشنا به تاریخ اسلام و ایران به‌خصوص دوره هخامنشی در ایام نوروز با حضور در پایگاه جهانی تخت جمشید به شبهات مطرح‌ شده در این زمینه پاسخ می‌دهند.

پاسخگویی مبلغان در تخت‌جمشید به شبهات

روحانیون در بخش‌های مختلف دیگر نظیر غرفه کودک، موضوعات دینی و اجتماعی را در قالب شعر، بازی و مسابقه با اهداء جوایز به‌صورت غیرمستقیم به گردشگران کودک ارائه می‌کنند.

همچنین مبلغان مسلط به زبان‌های خارجی هم در غرفه توریست، آنان را با ایران و اسلام آشنا می‌سازند.

این خیمه تا روز ۱۳ فروردین سال آتی در خدمت گردشگران است.

منبع: فارس

۱۴۰۱/۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...