نسخه چاپی

قیمت برنج در ماه رمضان تغییر نمی كند

عکس خبري -قيمت برنج در ماه رمضان تغيير نمي کند

رئیس نظام صنفی كشاورزی گفت: با توجه به ذخایر برنج داخلی و خارجی در انبارها پیش بینی می شود كه قیمت برنج در ماه رمضان تغییری نداشته باشد.

به گزارش نما، محمدشفیع ملک زاده گفت: بنابر آمار سالانه ۳ میلیون تن برنج در کشور مصرف می شود که با احتساب تولید ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن داخل کسری نیاز کشور باید از طریق واردات تامین شود.

او گفت: با توجه به میزان مناسب واردات و مانده تولید داخل در انبارها پیش بینی می شود که ازدیاد تقاضا ماه رمضان تاثیری در بازار داخل نداشته باشد.

به گفته رئیس نظام صنفی کشاورزی، دلالان و واسطه ها در زمان برداشت اقدام به خرید محصول و نگهداری در انبارها کردند تا بتوانند قیمت را افزایش دهند که در نهایت گرانی های اخیر موجب شد بسیاری از مردم توان خرید برنج با کیفیت را نداشته باشند.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت هر کیلو برنج طارم ۷۰ تا ۹۰ هزار تومان، فجر ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان، شیرودی ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان و نیم دانه ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان است.

با توجه به کمبود منابع آبی تنها ۲ استان گیلان و مازندران اجازه تولید را دارند، درحالیکه کشاورزان برخی مناطق چاره ای جز کشت ندارند.

به گفته رئیس نظام صنفی کشاورزی، سود منطقی عمده فروشی تا خرده فروشی ۱۰ تا ۱۵ درصد است که متاسفانه برخی سوداگران و دلالان برای کسب درامد بیشتر به این سودها قانع نیستند.

دست اندرکاران بخش کشاورزی براین باورند که هم اکنون در عرضه برنج هیچ گونه کمبودی نداریم که بر التهاب قیمت در بازار دامن بزند و تمهیدات دولت مبنی بر قیمت گذاری و توزیع هوشمند تا حدودی بر کنترل و تعادل قیمت در بازار اثر گذار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران


۱۴۰۱/۱/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...