نسخه چاپی

آیا واكسیناسیون مانع اهدای خون است؟

عکس خبري -آيا واکسيناسيون مانع اهداي خون است؟

مدیركل دفتر برنامه ریزی اهدا كنندگان خون گفت: واكسیناسیون منعی برای اهدای خون ندارد و افراد واكسینه شده بعد از بهبودی، می‌توانند برای اهدای خون مراجعه كنند.

به گزارش نما، بیتا ربانی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی اهدا کنندگان خون ایران درباره «شاخص اهدای کنندگان خون در ایران»، اظهار داشت:‌شاخص اهدای خون به هزار نفر جمعیت است؛ چون براساس سرشماری است و در پایان سال محاسبه می‌شود. آخرین شاخص رسمی که داریم حدود ۲۳ در هزار نفر است که برای سال ۹۹ است.

وی ادامه داد:‌ در سال ۹۹ به ۲۵ در هزار افزایش یافته که افت مربوط، به خاطر کرونا بوده است. اکنون با توجه به اینکه ۸ درصد رشد اهدای خون در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ داشتیم، پیش بینی ما این است که این شاخص به ۲۵ در هزار برسد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی اهدا کنندگان خون ایران «درباره اهدای خون در کرونا»،گفت: مشکلی که داریم این است که نیروی انسانی ما در مراکز انتقال خون مبتلا شدند و امکان مراجعه برای برخی افراد نیز به دلیل ابتلا به کرونا وجود نداشت؛ضمن اینکه خود واکسیناسیون که انجام شد بسیاری فکر می‌کرند به خاطر واکسن نمی‌توانند اهدای خون کنند.

ربانی ابراز کرد: الان وضعیت بهتری داریم و میزان ابتلای پرسنل کمتر شده است.واکسیناسیون منعی برای اهدای خون ندارد و افراد واکسینه شده بعد از بهبودی درد اولیه، می‌توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: البته به جز افرادی که واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا تزریق کردند؛ این دو دسته باید دو هفته از زمان واکسیناسیون شان بگذرد تا بتوانند خون اهدا کنند اما واکسن‌های سینوفارم و دیگر واکسن‌ها منعی برای اهدای خون ندارند.

منبع: فارس

۱۴۰۱/۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...