نسخه چاپی

قیمت میوه‌های شب عید اعلام شد

رییس هیات مدیره اتحادیه باغداران از تزریق بیش از 600 هزار تن سیب و پرتقال در بازار مصرف شب عید خبرداد و گفت: سیب، پرتقال، كیوی، خیار و موز سبد میوه‌های شب عید مردم هستند كه هر كیلو سیب در قالب میوه‌های لوكس و با كیفیت ذخیره‌سازی شده هزار و 600 تومان، هر كیلو پرتقال هزار و 250 تومان، كیوی كیلویی هزار و 300 تومان، موز كیلویی هزار و 500 تومان و خیار به طور متوسط كیلویی هزار و 500 تومان در مغازه‌های سطح شهر و خرده‌فروشی‌ها به دست مصرف‌كنندگان می‌رسد.

به گزارش نما، مجتبي شادلو در گفت و گو با ایسنا اظهار كرد: با توجه به توليد بالاي انواع محصولات باغي در سال جاري از ابتداي پاييز تاكنون از يك بازار پايدار و آرامي برخوردار بوديم و اكنون هم قيمت انواع ميوه در بازار تغيير جدي با قيمت عرضه محصولات در پاييز ندارد.

وي تصريح كرد: در حالي كه 80 درصد زمان مصرف ميوه‌هاي انباري را پست سر گذاشته‌ايم، محصولات باغي زيادي در انبارها به دليل نبود تقاضا و كشش در بازار مصرف باقي مانده است.

رييس مجمع ملي خبرگان كشاورزي از ارسال ميوه‌هاي ذخيره‌سازي شده از قطب‌هاي توليد به استان‌ها و شهرستان‌هاي مصرف خبر داد و گفت: ارسال محصولات ذخيره شده از قطب‌هاي توليدي از اسفند‌ماه صورت گرفته است كه با مشكل ترافيك و حمل‌ونقل جاده‌اي و نوسان قيمت در بازار مصرف مواجه نشود لذا از فردا براي مصرف شب عيد در بازار تمام استان‌هاي كشور عرضه مي‌شود.

شادلو با تاكيد بر نبود هيچ گونه كمبود ميوه براي ايام عيد، اظهار كرد: سيب، پرتقال، كيوي، خيار و موز در سبد ميوه‌هاي شب عيد مردم عرضه مي‌شوند.

وي افزود: قيمت محصولات باغي بسيار مناسب است و علي‌رغم هزينه‌هاي توليد نصف قيمت سال گذشته به دست مصرف‌كنندگان مي‌رسد.

رييس هيات مديره اتحاديه باغداران گفت: هر كيلو سيب در قالب ميوه‌هاي لوكس و با كيفيت ذخيره‌سازي شده هزار و 600 تومان، هر كيلو پرتقال هزار و 250 تومان، كيوي كيلويي هزار و 300 تومان و خيار به طور متوسط كيلويي هزار و 500 تومان و موز كيلويي هزار و 500 تومان در مغازه‌ها و سطح خرده‌فروشي‌ها به دست مصرف‌كنندگان مي‌رسد.

وي با اشاره به ذخيره‌سازي 100 هزار تن سيب و پرتقال در قالب طرح دولتي، تصريح كرد: بيش از 500 هزار تن سيب و پرتقال با كيفيت بالا و ظاهري مناسب توسط بخش خصوصي ذخيره‌سازي شده است و در مجموع امسال بيش از 600 هزار تن ميوه براي شب عيد مردم در بازار مصرف تزريق مي‌شود.

شادلو خاطرنشان كرد: موز به اندازه‌ي نياز كشور وارد خواهد شد و هم اكنون هم سردخانه‌هاي ذخيره‌ي موز مملو از اين ميوه براي شب عيد است. هم‌چنين انگور هم در سردخانه‌ها وجود دارد، البته فراواني چنداني ندارد.

۱۳۹۰/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...