نسخه چاپی

انتقاد تركیه از تحریم ها علیه ایران

وزیر اقتصاد تركیه با حضور در جمع خبرنگاران از فشارهای اتحادیه اروپا برای توقف مبادله گاز در برابر طلا با ایران، انتقاد كرد.

به گزارش نما، فارس به نقل از پایگاه «ترکیش ویکلی» نوشت: «ظفر کاگلایان» وزیر اقتصاد ترکیه روز گذشته به شدت از اتحادیه اروپا به دلیل اعمال تحریم علیه تجارت طلا میان ایران و ترکیه انتقاد کرد. وی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، عنوان کرد که این تحریم‌ها ترکیه را نگران نمی‌کند.

وی در صحبت‌های روز جمعه خود گفت: اتحادیه اروپا تصمیم گرفته تحریم کند. من به فروختن ادامه می‌دهم. اگر تحریم‌ دیگری وضع شود، مایه نگرانی من نیست.

صحبت‌های کاگلایان در واکنش به تشدید فشارهای اتحادیه اروپا به تبادل گاز در برابر طلا میان ایران و ترکیه انجام شده است. مقامات اروپایی می‌گویند ترکیه با خرید گاز در برابر طلا، به ایران در دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کند.

ترکیه که به شدت به منابع انرژی وابسته است، سالانه 8 تا 12 میلیون متر مکعب یعنی حدود 20درصد نیاز گازی خود را از ایران تأمین می‌کند. تحلیلگران می‌گویند ترکیه در منطقه منبع دیگری برای تأمین این حجم از گاز در اختیار ندارد.

گاکلایان روز جمعه همچنین گفت گوش شنوایی برای شنیدن درخواست‌های اروپایی‌ها که از ترکیه می‌خواهند تجارت طلا با ایران را متوقف کند، وجود ندارد. وی همچنین به اعضای اتحادیه اروپا گفت که بروند و به جای فشار آوردن به آنکارا، مراقب شرکت‌های خود باشند.

پیش از این هم مقامات ترکیه‌ای اعلام کرده بودند که تحریم‌ها علیه بخش گازی ایران اهمیتی برای آن‌ها ندارد و ترکیه به واردات گاز از ایران ادامه می‌دهد.

۱۳۹۱/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...