نسخه چاپی

امید ایران به اولین صعود از مرحله گروهی جام جهانی

عکس خبري -اميد ايران به اولين صعود از مرحله گروهي جام جهاني

قرعه كشی رقابت های جام جهانی قطر جمعه شب برگزار شد و تیم ملی فوتبال ایران در گروه دوم مسابقات با انگلستان ، آمریكا و برنده دو بازی پلی آف اروپا همگروه شد.

فریدون حسن- قرعه کشی رقابت های جام جهانی قطر جمعه شب برگزار شد و تیم ملی فوتبال ایران در گروه دوم مسابقات با انگلستان ، آمریکا و برنده دو بازی پلی آف اروپا همگروه شد. در بازی اول پلی ‌آف اروپا اسکاتلند با اوکراین مسابقه می دهد، سپس برنده این مسابقه به مصاف ولز می رود که تیم برنده به جام جهانی صعود خواهد کرد و در گروه دوم با ایران و انگلیس و آمریکا همگروه خواهد شد. همگروهی ایران با آمریکا و انگلیس واکنش هایی را به دنبال داشت.برخی این گروه را به دلیل نوع روابط سیاسی کشورها، سیاسی ترین گروه جام جهانی لقب دادند . روزنامه گاردین این گروه را گروه دیپلماسی نامید. اما از سوی دیگر با توجه به سابقه بازی ایران و آمریکا که با برد ایران همراه بود و حضور تیم پلی آف اروپا که در سید پایین تر از ایران قرار دارد، احتمال صعود ایران از مرحله گروهی بالا است که در این صورت اولین صعود ایران از مرحله گروهی جام جهانی فوتبال خواهد بود. ایران در اولین بازی مقابل انگلستان و در آخرین بازی مرحله گروهی مقابل آمریکا صف آرایی می کند.
اما گروه مرگ جام جهانی قطر را باید گروه e مسابقات نامید جایی که اسپانیا ، آلمان ، ژاپن و برنده پلی آف آمریکا جنوبی و نیوزلند قرار گرفتند.
گروه اول قطر ، اکوادور سنگال و هلند
گروه دوم انگلستان ، ایران ، آمریکا و برند
اسکاتلند و اوکراین
گروه سوم آرژانتین ، صربستان، مکزیک لهستان
گروه چهارم فرانسه ، برنده پلی آف آسیا ، دانمارک تونی
گروه پنجم اسپانیا ، پلی آف آمریکا و اقیانوسیه و آلمان و ژاپن
گروه ششم بلژیک کانادا مراکش و کرواسی
گروه هفتم برزیل صربستان سوئیس و کامرون
گروه هشتم پرتغال ، غنا ، اروگوئه ، کره جنوبی
مسابقات جام جهانی قطر از ٣٠ آبان تا ٢٧ آذر امسال برگزار خواهد شد.

۱۴۰۱/۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...