نسخه چاپی

نشست ضدعراقی با نظارت صهیونیست‌ها

عضو ائتلاف نخست وزیر عراق از درز اطلاعاتی در خصوص نقش تركیه در حوادث اخیر این كشور و برگزاری نشست سه جانبه تركیه ، قطر و عربستان سعودی در استانبول با نظارت رژیم صهیونیستی در این زمینه خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مهر، عدنان السراج نماینده پارلمان و عضو ائتلاف نوری مالکی نخست وزیر عراق گفت: ما اطلاعاتی در خصوص نشست سه جانبه ترکیه ، قطر و عربستان سعودی در استانبول با نظارت رژیم صهیونیستی در اختیار داریم.

عضو فراکسیون ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق تصریح کرد: سفیر رژیم صهیونیستی در ترکیه از مسئولان ترک خواسته است برای ادامه تظاهرات در عراق تلاش کنند.

السراج خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی تلاش دارد از تظاهرات در عراق به عنوان اهرم فشاری برای توقف حمایت های بغداد از گفتگو و راهکارهای مسالمت آمیز برای حل مشکلات منطقه بهره برداری کند.

عضو فراکسیون ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق در همین زمینه از تلاش تروریست ها برای هدف قرار دادن تظاهرات کنندگان در عراق و ایجاد فتنه و آشوب خبر داد.

السراج گفت: عراق هم اکنون شرایط بحرانی را سپری می کند و در این میان افراد مغرض در تلاش هستند با ایجاد فتنه و دودستگی های طایفه ای ، تظاهرات کنندگان را در برخی شهرهای کشور هدف حملات تروریستی قرار دهند.

وی با اشاره به هشدار نخست وزیرعراق درباره توطئه تروریست ها و طرح های بیگانگان برای برهم زدن اوضاع عراق و ایجاد فتنه طایفه ای در کشور با توسل به شیوه های مختلف، تاکید کرد: گروههای تروریستی درصدد اجرای عملیات میان تظاهرات کنندگان هستند.

دفتر نوری المالکی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز جمعه در بیانیه ای در خصوص توطئه گروه های تروریستی برای حمله به تظاهرات مردم استان الانبار هشدار داد .

نماینده پارلمان عراق که با العالم گفتگو می کرد، با اشاره به تظاهرات در تکریت عراق اظهار داشت: شرکت کنندگان در این تظاهرات شعارهایی سردادند که حکایت از تعصبات طایفه ای داشت .

السراج درباره اقدامات مقتدی صدر رهبر جریان صدر نیز افزود: وی تلاش بی سابقه ای را برای جلوگیری از بروز اختلافات طایفه ای در کشور آغاز کرده و از تظاهرات کنندگان خواسته است که در بیان مطالبات خود شفاف باشند، فریب تروریست ها و بازماندگان رژیم مخلوع صدام را نخورند .

به گفته عدنان سراج، رهبر جریان صدر با هدف حفظ وحدت ملی با علمای اهل تسنن در بغداد دیدار و در نماز جماعت مسجد شیخ عبدالقادر الکیلانی شرکت کرده است و به اینگونه اقدامات خود به منظور شکست توطئه های فتنه انگیزان ادامه می دهد.

۱۳۹۱/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...