نسخه چاپی

استدلال ضدانقلاب برای حمایت از سران‌فتنه

به گزارش نما، کیهان در ستون ویژه های خود نوشت:

استدلال ضد انقلاب براي حمايت از سران فتنه
يك پايگاه اينترنتي وابسته به اپوزيسيون، از گروه هاي ضدانقلاب خواست به ميزان اصرار دست اندركاران فتنه سبز به عدم مرزبندي با جريان هاي ضددين و ضدانقلاب، آنها را مورد حمايت قرار دهند حتي اگر داراي سوابق انقلابي و حضور در نظام بوده باشند.

اخبار روز نوشت: در ميان نيروهاي اصلاح طلب و مدعي اصلاح طلبي، چهارگرايش مختلف در رابطه با انتخابات پيش رو پديد آمده است. 1- شركت در انتخابات به بهاي محكوم كردن جنبش سبز و رهبران ربوده شده آن (كواكبيان) 2- شركت بي قيد و شرط(عارف) 3-شركت بي قيد و شرط ولي با تاكيد بر ضرورت رفع حصر 4- شركت مشروط به رفع حصر و با مشاركت جنبش سبز در تصميم گيري.

در ادامه اين تحليل آمده است: به نظر مي رسد آقاي خاتمي به عنوان يكي از شخصيت هاي خوشنام [!] اصلاح طلبان، با درك شرايط وارد صحنه شده است. اظهارات اخير او در جريان ملاقات با دختران موسوي- رهنورد، همزمان با تلاش براي احياي جبهه متحد اصلاح طلبان، مي تواند اين گونه تعبير شود كه ايشان مي خواهند در چارچوب گرايش چهارم وارد بازي شوند و خطاي دماوند را تكرار نكنند.

در عين حال، كاراكتر و سوابق جناب خاتمي و محدوده تنگي كه او براي سياست ورزي برگزيده- يا خطوط قرمز نظام در اختيارش مي گذارد- همواره اين نگراني را در ميان نيروهاي تحول خواه كشور دامن مي زند كه تا چه ميزان مي توان بر سر ايستادگي و استواري ايشان حساب باز كرد و تا چه حد مي شود به كارايي اهرم هاي در دسترس او اميدوار بود؟

اخبار روز در ادامه نوشت: بخش هاي بزرگي از نيروهاي چپ، غيرمذهبي، مليون و دين باوران سكولار كه فضاي سياسي خارج از كشور را تحت كنترل دارند، به درستي تاكيد مي كنند كه موسوي را كه دوران خميني را طلايي ناميد، رهبر خود نمي دانند. در عين حال واقع بيني سياسي و حركت با پاي واقعيت ها، اغلب ما را در مقابل گزينش هاي نامطلوب، ولي اجتناب ناپذير قرار مي دهند.

اگر به اين واقعيت هم توجه كنيم كه موسوي و كروبي در تمام مدتي كه هدايت جنبش سبز را در دست داشتند، در مقابل انحصارطلبي هاي داخل جنبش و فشارهاي شديد حكومت براي مرزبندي با بخش هاي تحول خواه، چپ و غيرمذهبي مقاومت كردند و اگر به نتايج پيروزي در مبارزه براي آزاد كردن اين همراهان و تاثير عظيم آن در احياي جنبش سبز بينديشيم، قطعا به فراخوان فروتنانه موسوي، خطاب به ما سكولارها و دين ناباوران درون جنبش سبز كه «ميان بد و بدتر، بد را انتخاب كنيد» پاسخ مثبت خواهيم داد و حداقل به احترام سه سال ايستادگي در مقابل حكومت در پيكار براي آزادي آنها سهيم خواهيم شد.

سي ان ان: قدرت موشكي ايران شگفت آور است
يك شبكه تلويزيوني آمريكا پيشرفت هاي موشكي و دريايي ايران را حيرت آور توصيف كرد.
شبكه سي ان ان در گزارشي كه به مرور رزمايش دريايي اخير ايران اختصاص داشت، گفت: ايران به بهينه سازي و ارتقاي سيستم موشكي خود پرداخته و نسل جديدي از اين موشك ها را به كار گرفته است. نيروهاي نظامي ايران طيف وسيعي از سامانه هاي دفاع موشكي را در رزمايش اخير آزمايش كردند. اين موشك ها قادر به هدف گرفتن جت هاي جنگنده، بالگردها و هواپيماهاي بدون سرنشين هستند.

«مايكل اوهالون» تحليلگر موسسه پژوهشي آمريكايي بروكينگز در گفت وگو با سي ان ان گفت: رزمايش دريايي اخير بيانگر اين موضع از سوي تهران است كه همچنان در جايگاه قدرت قرار دارد و صاحب اهرم فشار و آماده مقابله است و اين كه هشداري به آمريكاست در مورد هرگونه تلاشي كه احتمالا بخواهد عليه اين كشور صورت بدهد.

سي ان ان با شگفت آور توصيف كردن پيشرفت ايران در صنايع دفاعي و موشكي از جمله دقت هدف گيري و قدرت تخريب بالا، گفت: بررسي هاي پنتاگون نشان مي دهد موشك هاي دوربرد ايران از هر زمان ديگر دقيق تر و ويرانگرتر شده است.
«سي ان ان» خاطر نشان كرد كه ايران اين توانايي ها را بدون حمايت هيچ قدرتي كسب كرده است.


سياست خارجي ايران با انتخابات تغيير نمي كند
خبرگزاري آلمان اعلام كرد سياست خارجي و اتمي ايران با انتخابات رياست جمهوري در اين كشور تغيير نمي كند.
اين خبرگزاري در گزارشي كه به انتخابات آتي رياست جمهوري اختصاص داشت، از قول يك ديپلمات خارجي مقيم تهران نوشت: با انتخاب رئيس جمهور جديد ايران نبايد انتظار داشت تغيير چنداني در سياست خارجي و اتمي ايران به وجود بيايد. هيچ دولتي مجاز به تغيير برنامه هسته اي يا تغيير رويكرد نسبت به آمريكا و اسرائيل نبوده است، حتي هنگامي كه اصلاح طلبان روي كار بودند.

اين خبرگزاري خاطرنشان كرد: تصميم گيري درباره مسائل كلاني اين چنين در حوزه اختيارات رهبر عالي ايران است.
خبرگزاري آلمان در بخش ديگري از گزارش خود درباره سناريو پوتين- مدودف نوشت: چنين سناريويي قابل الگوبرداري در ايران نيست و آقاي [م] نه تنها در ايران از حمايت روحانيت برخوردار نيست بلكه به صورت مزاحم و معارض درآمده است. نظرات وي درباره اسرائيل و مكتب ايراني، اصولگرايان را به مخالفت با وي كشاند و اكنون اصولگرايان از «حلقه انحرافي» سخن مي گويند.

تعداد گرسنگان در آمريكا 10 برابر شده است

تعداد گرسنگان آمريكا كه نيازمند كمك غذايي هستند از دهه 1970 تا به امروز بيش از 10 برابر شده است.پايگاه پژوهشي گلوبال ريسرچ با انتشار گزارشي به بهانه بحران اقتصادي و بدهي و كسري بودجه در آمريكا نوشت: بسياري از مردم آمريكا در شرايط فعلي نمي توانند به لحاظ اقتصادي تاب بياورند.

فقر، بيكاري يا داشتن شغلي با درآمد كم، بي خانماني، گرسنگي و نااميدي زندگي بسياري از مردم آمريكا را تحت تاثير قرار مي دهد و اين در حالي است كه مقامات ثروتمندترين كشور جهان به اين وضع اهميتي نمي دهند. ثروت دوباره بين بانكداران، شركت هاي بزرگ و ثروتمندان توزيع مي شود و فقر بيش از پيش بر طبقه فقير جامعه آمريكا سايه مي افكند.

اين گزارش مي افزايد: در دهه 1970 ميلادي، از هر 50 آمريكايي، يك نفر كمك غذايي دريافت مي كرد. در پايان سال 2008 از هر 5/6 آمريكايي يك نفر يعني 31 ميليون نفر اين كمك را دريافت مي كردند اما امروزه اين تعداد به حدود 48 ميليون نفر رسيده و آمار همچنان رو به افزايش است. بيش از نيمي از جمعيت آمريكا به كمك فدرال نياز دارند و با گذشت يك يا دو دهه اين تعداد احتمالا افزايش مي يابد. در عين حال درآمد متوسط يك خانوار رو به كاهش است و نرخ بيكاري به 23درصد رسيده است. حدود صد ميليون آمريكايي در سن كار، بيكار هستند و شمار زيادي نيز درآمد بسيار كمي دارند. شرايط روز به روز بدتر مي شود.

گلوبال ريسرچ نوشت «طبقه متوسط آمريكا در حال ناپديد شدن است و اغلب كودكان در خانواده هايي با درآمد كم يا بسيار فقير زندگي مي كنند. آمارها نشان مي دهد ميزان نابرابري درآمدي در آمريكا بيشتر از ساير كشورهاي توسعه يافته است و شيلي، مكزيك و تركيه نيز در اين زمينه رتبه بالايي دارند. از سال 1989 ميلادي تاكنون، نابرابري و اختلاف طبقاتي در 49 ايالت آمريكا افزايش يافته است.»
در اين گزارش خاطرنشان شده است: در سال 2012 بيش از 50درصد از فارغ التحصيلان دانشگاهي آمريكا كمتر از 25 سال در آمريكا يا شغلي با درآمد كم داشتند يا بيكار بودند و پيش بيني مي شود اين وضع در سال ميلادي جديد بدتر شود.

خاتمي: شرايط فراهم نيست
عارف: تكليف مي دانم جلو بيايم
«معتقدم شرايط حضور اصلاح طلبان به عنوان كانديدا دادن چندان فراهم نيست».
اين مطلب را سيدمحمد خاتمي در ديدار با گردانندگان يك سايت زنجيره اي عنوان كرد. خاتمي با بيان اينكه خطرات بزرگي نظام و مردم و جامعه را تهديد مي كند، اظهار داشت: با اين روندي كه هست فقط يك راه وجود دارد. اينكه رويكرد عوض شود و در انتخابات سالم و فراگير نشان داده مي شود؛ ما هم كمك كنيم كه مشكل حل شود ولي متأسفانه نشانه هاي اميدواركننده اي براي تغيير رويكرد نمي بينم. چشم اندازي براي نامزد دادن فراهم نيست.

خاتمي اين مطالب را در واكنش به اظهارات يكي از حاضران گفته كه چند سال پيش در سايت بازتاب وابسته به محسن رضايي نفوذ كرده بود اما پس از مدتي از آن سايت كنار گذاشته شد و وي راساً با راه اندازي يكي دو سايت تلاش كرد از سوي فتنه گران و راديكال هاي جبهه اصلاحات به بازي گرفته شود.

با وجود اظهارات خاتمي، محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات در مصاحبه با نشريه مثلث درباره ابراز تمايلش به نامزدي گفته است: در طول اين 34سال بعد از انقلاب براي هيچ كاري كانديدا نشدم، ولي وقتي مسئوليتي به بنده پيشنهاد مي شد و فكر مي كردم توانايي اجراي آن را دارم جواب منفي نمي دادم.بر همين اساس در شرايط فعلي كشور تكليف مي دانم كه جلو بيايم. شرايط منطقه و كشور، برگزاري يك انتخابات پرشور با مشاركت حداكثري را براي ما الزامي مي كند.

بنابراين همه افرادي كه در خود توانايي اداره كشور را مي بينند بايد در اين حركت ملي سهيم باشند و به صورتي مشاركت داشته باشند. تجربه ناموفق اجرايي در بخش هاي مختلفي كه كار كردم، ندارم و مشكلات كشور را خوب مي شناسم.
وي با بيان اينكه من به هر حال به جريان اصلاح طلب وابسته هستم و علي الاصول بايد با حمايت اين اردوگاه بيايم، درباره تعريف خود از اصلاح طلبي گفت: ما اصلاح طلبي را خط امام و پايبندي به قانون اساسي و ارزش ها مي دانيم.

بر همين اساس اگر كسي بگويد من اصلاح طلب هستم ولي دنبال براندازي باشد را اصلاح طلب نمي دانيم.عارف درباره شرط گذاشتن براي نامزدي و از جمله آزادي افراد بازداشت شده گفت: من معتقدم نظام ما نظام شرط پذيري نيست و بايد طبق قانون جلو برويم. بر همين اساس شرط نمي گذارم.

عارف در پاسخ اين سؤال كه آيا در صورت حضور در انتخابات به نتيجه آن تمكين مي كند، گفت: حتماً اين كار را مي كنم و به رقيب پيروز در انتخابات تبريك مي گويم.وي با بيان اينكه طرح دولت وحدت ملي عملي نيست، درباره احتمال نامزدي خود و رايزني با خاتمي گفت: من ياد نگرفته ام وارد بازي باخت شوم.

من همه بازي هايي كه در آن شركت كردم بازي برد- برد بوده، يعني اگر آقاي خاتمي و ديگران بگويند بيا اما تحليلم اين باشد كه اگر بيايم به هر دليلي راي نمي آورم، نمي آيم. ضمن آنكه آقاي خاتمي در اين زمينه با من تاكنون صحبت نكرده و قطعاً مرا از آمدن منع نكرده، چون اصولاً ايشان آدم منفي باف و منفي گويي نيست.

عارف همچنين درباره اين سؤال كه رابطه شما در مقام رياست جمهوري با رهبري چگونه خواهد بود؟ گفت: مسئله سلسله مراتب در اصول قانون اساسي مشخص است. به آن اعتقاد دارم. ضمن آنكه هميشه در هر سمتي بودم با مافوقم مشورت مي كردم، نگاهم نگاه حركت جمعي بوده است، چون مي خواهيم كشور پيشرفت كند، مي خواهيم برنامه ها اجرا شوند. دولت به تنهايي نمي تواند كارها را انجام دهد. بايد همه قوا و همه نهادها پشت برنامه دولت قرار گيرند و در رأس اين نهادها مقام معظم رهبري هستند.
پيش از اين برخي حاميان تندرو خاتمي با حمله به عارف مدعي شده اند كه او از سوي نهادهاي امنيتي مديريت مي شود و اصلاح طلب بدلي است!

تحريم ها باز هم دور خورد اين بار با خريد هواپيماهاي پيشرفته

ايران با خريد هواپيماهاي پيشرفته، تحريم ها را دور مي زند.
صداي آلمان در گزارشي اعلام كرد: شركت هواپيمايي آلماني لوفت هانزا، چندي پيش دو فروند هواپيماي A340 خود را به تايلند فروخت، اما اين هواپيماها از راه هاي غيرمستقيم در اختيار ايران قرار گرفته اند.صداي آلمان به نقل از نشريه اينترنتي آلماني «آئرو تلگراف» افزود: اين دو هواپيما از راه كشورهاي ديگر به دست شركت هواپيمايي «ماهان اير» در ايران رسيده اند.

يورگن وبر، مدير كنسرسيوم لوفت هانزا پيش از اين در مورد هواپيماهاي A340 گفته بود كه اين مدل بخاطر كارايي، برد و اندازه اي كه دارد مي تواند سود زيادي را در بازار حاصل كند.

شركت هواپيمايي تايلندي «چابا» در ماه سپتامبر D-AIGK و در ماه نوامبر D-AIGA (دو نمونه از اين هواپيما) را خريد اما اين دو هواپيما براي مدت زيادي در تايلند نماندند و در ماه دسامبر اين دو هواپيما به قرقيزستان فرستاده شدند. منابع مختلف در اين مورد كه كدام شركت هواپيمايي در قرقيزستان اين هواپيماها را تحويل گرفته اطلاعات متفاوت مي دهند. برخي از «ماناس اير ويز» و برخي ديگر از «قرقيز ترانس آويا» نام برده اند.

آئروگراف مي افزايد: اين دو هواپيما سرانجام وارد فرودگاه امام خميني تهران مي شوند تا در اختيار «ماهان اير» قرار گيرند. فرود آمدن دو هواپيماي لوفت هانزا در تهران نشانگر آن است كه شركت هاي هواپيمايي در ايران مي توانند تحريم ها را دور بزنند و به كمك كشورهاي مختلف به هواپيماهاي جديد دست پيدا كنند.

۱۳۹۱/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...