نسخه چاپی

كاندیدای دولت احتمال پیروزی هم ندارد

نظام و دستگاه‌های ذیربط با تجربه ای كه از فتنه سال 88 دارند این اجازه را نخواهند داد كه فتنه جدیدی در وسعت فتنه سال 88 و حتی كوچكتر از آن اتفاق بیافتد.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفت‌وگو با مشرق با اشاره به طرح صحبت‌هایی درباره یارانه 5 برابری یا 110 هزار تومانی و مقاصد اصلی این شبهات گفت: این صحبت‌ها سیاسی است. به هر حال مجلس در این زمینه محدودیت قانونی ایجاد کرده است و تا نمایندگان مجلس همراهی نکنند تحقق مرحله دوم طرح هدفمندی آنچنان که رئیس جمهور می‌گوید غیر ممکن است. ضمن اینکه تأمین منابع برای تحقق مدعای دولت نیز مشکل اصلی است. زیرا کمبودهایی که دولت در بحث بودجه‌ دارد و بر اثر مقولات مختلفی ایجاد شده‌اند؛ بطور طبیعی تامین منابع ادعای یارانه 5 برابری را دچار مشکل می‌کند.

دولت برای تأمین یارانه‌های مرحله اول هم دچار مشکل است

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: نکته سوم در بحث شبهه یارانه‌های 5 برابری این است که دولت برای تأمین منابع یارانه‌ها در دور اول هم با مشکلاتی مواجه است و حتی در این زمینه مرتکب تخلفاتی هم شد لذا اکنون ما اطلاعی نداریم که دولتی‌ها از کدام منبع یا منابع قصد دارند مرحله دوم هدفمندی را با وجود منع قانونی مجلس به اجرا بگذارند.

روایت ذوالنور از منابع دولت برای یارانه 5 برابری؛ از راه‌های غریبه تا مازاد ارزی فروش نفت

حجت‌الاسلام ذوالنوری با بیان اینکه شاید آنها از راه‌های غریبه می‌خواهند مسئله را حل کنند که اینطور تبلیغات می‌کنند تصریح کرد: البته باید در نظر داشت که ممکن است دولت ارزی را که از محل مازاد فروش نفت به چنگ آورده و الآن هم مجلس مطالبه آن را دارد که به صندوق ذخیره ارزی برگردد، برای این کار در نظر گرفته است و طبیعتاً ممکن است این پول‌ها که هم‌اکنون در جایی در حال نگهداری است را بخواهند در آستانه انتخابات خرج و بوسیله آنها فضا ایجاد کنند.

این استاد دانشگاه همچنین با بیان اینکه البته کمک به مردم فی‌النفسه چیز بدی نیست به شرط آنکه تبعات منفی نداشته باشد، گفت: همانطور که وضوح دارد در قبال وعده یارانه 5 برابری باید شاهد گرانی فزاینده بسیاری چیزهای دیگر هم باشیم که مردم قطعاً خواهان این مسئله نیستند.

وی افزود: در این قضیه باید همه نهادهای نظام مثل مجلس درگیر باشند و لذا معتقدم در این زمینه امکان تکروی وقوع ندارد اما اگر هم باشد فصلی و مقطعی و با عوارض منفی فراوان همراه خواهد بود.

عده‌ای از مدت‌ها قبل بیان کلیدواژه‌های فتنه را آغاز کرده‌اند

حجت‌الاسلام ذوالنوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بحث "فتنه آینده" و در پاسخ به این سؤال که آیا فتنه‌گران قصد دارند شرایط کشور را به سمت شرایط "صفین" حرکت دهند تصریح کرد: این موضوع را باید از چند منظر نگاه کرد. نخست اینکه دشمنان اسلام و نظام همواره مترصد هر فرصتی هستند که بتوانند برای تضعیف و براندازی نظام از آن حداکثر استفاده را ببرند. لذا بر اساس همین موضوع بود که در انتخابات سال 88 با کلیدواژه تقلب در انتخابات و ابطال آن به صحنه آمدند تا از فرصت احتمالی استفاده کنند.

وی ادامه داد: در این دوره هم می‌تواند کلیدواژه‌ها و کلمات رمزی وجود داشته باشد که شاهد هستیم توسط بعضی از مدت‌ها قبل بکار برده می‌شوند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به موقعیت برخی گروه‌های دخیل در امر فتنه تصریح کرد: آنهایی که با نظام فاصله دارند و در فتنه 88 نیز یا در جبهه فتنه و یا پشتیبان آن بودند؛ به این دلیل که در داخل کشور، جمعیت اکثریت و پذیرش مردم را ندارند خود به خود مجبورند به چراغ سبزها و مساعدت‌های دشمن دل ببندند و منتظر فرصت‌های احتمالی بمانند اما عده دیگری هم هستند که ممکن است ظاهراً درون نظام باشند اما برای رسیدن به قدرت حد و مرز نمی شناسند و حاضرند ارزش‌ها را فدا کنند. این افراد نیز در فتنه احتمالی دخیل خواهند بود.

مردم، زخم فتنه 88 را از یاد نمی‌برند

حجت‌الاسلام ذوالنوری در عین حال تأکید کرد: با تمام این اوصاف اما باید گفت که دست دشمن برای مردم ما رو شده است و همه ما با تهدید‌های دشمن آشنا هستیم و سر سوزنی به او اعتماد نداریم.

وی افزود: مردم در فتنه سال 88 خسارت‌های بوجود آمده را دیدند و هنوز زخم فتنه 88 بر تن مردم ما هست و آن را فراموش نکرده‌اند.

اصلاحات از یک اتاق فرمان جامع برخوردار نیست

این فعال سیاسی و مذهبی در ادامه به فضای عمومی جبهه اصلاحات اشاره کرد و گفت: امروز فتنه و اصلاحات یک پیکره مرده و بدون سر هستند و یک اتاق فرمان جامع و محیط ندارند. ضمن اینکه کاملاً از هم گسیخته و دچار بحران رهبری هستند.

وی ادامه داد: نکته بعدی درباره جبهه اصلاحات سرخوردگی عناصر طرفدار آنها و ریزشی است که در این جبهه رخ داده است.

دشمن نمی‌تواند فتنه 88 را تکرار کند

حجت‌الاسلام ذوالنوری همچنین با اشاره به تأثیرات 9 دی بر سرنوشت فتنه خاطرنشان کرد: کسانی که چند صباحی تحت تبلیغات فریبنده نسبت به جریان فتنه اقبال داشتند با 9 دی و حوادثی مثل آن، صف خود را کاملاً جدا کردند. لذا من معتقدم که نظام و دستگاه‌های ذیربط با عنایت به این نکات و البته تجربه ای که از فتنه سال 88 دارند این اجازه را نخواهند داد که فتنه جدیدی در وسعت فتنه سال 88 و حتی کوچکتر از آن اتفاق بیافتد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه مردم همواره از رهبری حمایت کرده‌اند، گفت: با این فضا دشمن نمی‌تواند آن حوادث فتنه بار را در کشور ما تکرار کند.

حجت‌الاسلام ذوالنوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود و در پاسخ به سؤالی پیرامون وزانت کاندیدای احتمالی مورد حمایت دولت و درصد رأی آوری او در انتخابات گفت: من معتقد هستم که ظرفیت رأی‌آوری این کاندیدا بسیار پایین خواهد بود و نمی‌تواند به عنوان گزینه احتمالی برای پیروزی در انتخابات در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: ضعف رأی‌آوری کاندیدای مورد حمایت دولت به این دلیل است که کسی که دولت می‌خواهد از او حمایت کند، نمی‌تواند از یک جای خاص و شناخته شده پا به انتخابات بگذارد. او باید یا از جبهه اصولگرایان باشد که این مسئله با توجه به انتقادات شدید اصولگرایان از حلقه انحراف و فاصله آنها با دولت قطعا محال است و یا باید از جبهه اصلاحات باشد که آنها هم به حمایت‌های دولت با دیده مشکوک نگاه می‌کنند. لذا کاندیدای دولت در این دو بعد ضعیف خواهد بود.

کاندیدای دولتی‌ها از وزانت لازم برای رأی‌آوری برخوردار نیست/می‌خواهند جریان سوم ایجاد کنند

حجت‌الاسلام ذوالنوری ادامه داد: دولتی‌ها مجبورند که یک جریان سوم را ایجاد کنند که البته من فکر می‌کنم بعضی از تئوریسین‌های حلقه انحراف نیز همین اعتقاد را دارند و اینطور فکر می‌کنند که نه اصولگرایان برنده انتخابات هستند نه اصلاح‌طلبان و ما مجبوریم که جریان سوم را خلق کنیم.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: این جریان سوم احتمالی اولاً هیچ پیشینه‌ای ندارد و ثانیاً از وزانت سیاسی هم برخوردار نیست. ضمن اینکه حمایت رسمی دولت هم سبب خواهد شد که آنها نتیجه عکس بگیرند. لذا سبد آرای این جریان در حدی نخواهد بود که بخواهیم تصور کنیم در انتخابات پیروز می‌شوند و یا از احتمال پیروزی برخوردارند.

۱۳۹۱/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...