نسخه چاپی

برخی دانش آموزان هنوز به مدرسه نرفته‌اند/ آموزش و پرورش: «غیبت غیرموجه» برای محصلانی كه مدرسه نمی‌روند

عکس خبري -برخي دانش آموزان هنوز به مدرسه نرفته‌اند/ آموزش و پرورش: «غيبت غيرموجه» براي محصلاني که مدرسه نمي‌روند

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای این دانش‌آموزان، «غیبت غیرموجه» محسوب می‌شود كه هم در ارزشیابی مستمر دانش‌آموزان و هم در نمره انضباط آنها تأثیر دارد.

به گزارش نما، بر اساس مصوبه ستاد کرونا مقرر شد که دانش‌آموزان و دانشجویان، به طور کامل به آموزش حضوری برگردند؛ به عبارت دیگر دوره آموزش صرفا مجازی و حتی تلفیقی پایان پذیرفته است و از این به بعد آموزش‌ها قرار است صرفا در مدرسه به شکل حضوری دنبال شود.

بر همین اساس مقرر شد که مدارس از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ بازگشایی شود و از عصر روز ۱۲ فروردین نیز ستادهای اسکان مدارس تعطیل شدند تا برای حضور دانش‌آموزان، کلاس‌های درس ضدعفونی و گندزدایی شوند.

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، همه دانش‌آموزان قرار شد که به مدرسه بروند و تنها ۳ دسته از آنها یعنی دانش‌آموزانی که مبتلا به کرونا هستند، دانش‌آموزانی که علائم کرونا دارند و دانش‌آموزانی که بیماری زمینه‌ای دارند می‌توانند در خانه درس بخوانند. البته باید مجوز پزشک را داشته باشند و با رضایت والدین، امکان آموزش از طریق شبکه «شاد» وجود دارد.

* چرا برخی دانش‌آموزان به مدرسه نرفتند؟

به رغم تمام برنامه‌ریزی و اعلام‌ها از سوی وزارت آموزش و پرورش، برخی دانش‌آموزان روز ۱۴ فروردین به مدرسه نیامدند. مادر دو دانش‌آموز پایه سوم دبستان و پایه دوم متوسطه اول که فرزند دوره ابتدایی‌اش به مدرسه رفته و فرزند متوسطه اول او به مدرسه نرفته است، به خبرنگار فارس گفت: دخترم که در پایه سوم ابتدایی درس می‌خواند، برای مدرسه رفتن اشتیاق داشت اما فرزند بزرگترم را هر کاری کردیم دیروز به مدرسه نرفت.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم یک دلیل این موضوع خستگی بچه‌ها از مسافرت بود، چون ما سیزدهم فروردین از شهرستان به تهران آمدیم و واقعا خسته بودیم؛ به نظرم کاش زمان بازگشایی مدارس را یکی، دو روز به تأخیر می‌انداختند تا خانواده‌ها که بعد از دو سال به سفر رفته بودند، با فراغ بال، فرزندان‌شان را آماده بازگشایی می‌کردند.

مادر یک دانش‌آموز دوم متوسطه دوم هم درباره مدرسه نرفتن فرزندش در روز ۱۴ فروردین، گفت: جدایی از خانه و بازگشت به مدرسه برای بچه‌ها سخت است اما راستش ما هم خیلی اصرار نکردیم چون نگران سلامت فرزندمان هستیم. چون همانطور که این بچه‌ها در مسافرت هم برخی پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کردند، در مدرسه هم اینگونه خواهد بود.

وی توضیح داد: دست دادن و روبوسی کردن با بچه‌های فامیل و بزرگترها، امسال عید وجود داشت و مسلما بچه‌ها در مدرسه هم این رفتارها را خواهند داشت. هرچند که ما به آنها تأکید می‌کنیم که باید بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند.

مادر دانش‌آموز پایه اول متوسطه دوم نیز که فرزندش به مدرسه نرفته است، به خبرنگار فارس گفت: اولین روز بازگشایی مدارس، با آغاز ماه مبارک رمضان همراه بود، که خب بچه‌ها صبح برای سحری بیدار شده بودند و روز اولی بود که روزه می‌گرفتند و مدرسه رفتن برایشان سخت بود؛ ضمن اینکه بازگشایی درست بعد از ایام تعطیلات بود.

وی اضافه کرد: اعلام بازگشایی مدارس از نیمه دوم عید اعلام شد که برخی خانواده‌ها تازه به سفر آمده بودند و بچه‌ها هم بعد از دو سال مسافرت نرفتن، به عوض شدن حال و هوا نیاز داشتند. البته باید این نکته را یادآوری کنم که قبل از عید فرزندم سه روز در هفته به مدرسه می‌رفت.

* «غیبت غیرموجه» برای محصلانی که مدرسه نمی‌روند

درباره مدرسه نرفتن دانش‌آموزان با صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت‌وگو کردیم. وی اظهار کرد: همه دانش‌آموزان باید به مدرسه بروند مگر همان سه دسته‌ای که اعلام کردیم؛ یعنی دانش‌آموزانی که مبتلا به کرونا هستند، دانش‌آموزانی که علائم کرونا دارند و دانش‌آموزانی که بیماری زمینه‌ای دارند؛ البته باید این موارد را باید پزشک متخصص تأیید کند.

ستاری‌فرد درباره دانش‌آموزانی که جزو ۳ دسته استثنا نیستند و به مدرسه نمی‌آیند، تصریح کرد: برای این دانش‌آموزان، «غیبت غیرموجه» محسوب می‌شود که هم در ارزشیابی مستمر دانش‌آموزان و هم در نمره انضباط آنها تأثیر دارد؛ ضمن اینکه طبق قوانین و مقررات، امکان برخورد با دانش‌آموز وجود دارد.

آموزش و پرورش بر اساس مصوبه ستاد کرونا، مدارس را بازگشایی کرده است و بر همین اساس، آموزش مجازی تعطیل شده است و فقط آموزش حضوری به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

منبع: فارس

۱۴۰۱/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...