نسخه چاپی

تحریم‌ها علیه روسیه بهای سوخت هواپیما در آمریكا را افزایش داد

عکس خبري -تحريم‌ها عليه روسيه بهاي سوخت هواپيما در آمريکا را افزايش داد

تحریم هایی كه آمریكا و متحدانش علیه صادرات انرژی روسیه وضع كرده اند، با كاهش عرضه، بهای سوخت هواپیما در آمریكا را افزایش داده است.

به گزارش نما، بهای سوخت هواپیماهای جت در ساحل شرقی آمریکا که میزبان بزرگترین فرودگاه های شلوغ جهان است رو به افزایش است و خریداران انتظار دارند با کاهش عرضه در نتیجه تحریم های روسیه بازار این محصول با کمبودهایی مواجه شوند.

ساحل شرقی به شرقی‌ترین کناره کشور آمریکا که بر کرانه اقیانوس اطلس قرار دارد گفته می‌شود. ایالت های مین، نیوهمپشایر، ماساچوست، رود آیلند، کنتیکت، نیویورک، نیوجرسی، دلاویر، مریلند، ویرجینیا، کارولینای شمالی، کارولینای جنوبی، جورجیا و فلوریدا در ساحل شرقی قرار دارند.

بعد از حمله آمریکا به روسیه در ۲۴ فوریه، آمریکا و متحدانش صنعت انرژی روسیه را تحریم کردند؛ اقدامی که عرضه این محصول در بازارهای انرژی جهان را محدود کرد.

روسیه بزرگترین صادرکننده نفت خام و تولیدات نفتی است و بازارهای جهان با بحران عرضه مواجه است.

هزینه سوخت هواپیماهای جت در آمریکا به ویژه در ساحل شرقی افزایش یافته است. این منطقه عمدتا برای دسترسی به محصولات تصفیه شده تا حد زیادی به محموله های خط لوله تگزاس به نیوجرسی و واردات از اروپا وابسته است.

با این حال اروپا نیز با مشکلات ناشی از عرضه انرژی مواجه است و از این رو طبق داده های تارنمای «ریفینیتو ایکن» صادرات به ساحل شرقی بر اساس مقیاس های سال به سال تقریبا ۶۰ درصد کاهش یافته است.

بر اساس داده های اداره اطلاعات انرژی آمریکا به دنبال ضربه ای که همه گیری کرونا بر صنعت هوایی زد، تقاضا برای سوخت جت اکنون حدود ۵ درصد کمتر از سطح سال ۲۰۱۹ است.

پالایشگاه های اروپای غربی به دلیل محدودیت های خود نمی توانند شکاف در عرضه را کاهش دهند. روسیه صادرکننده اصلی سوخت هواپیما به اروپا است.

رویترز به نقل از افراد مطلع از موضوع کاهش عرضه سوخت در آمریکا نوشت: این مشکلات ناشی از بروز اختلالاتی در کالیفرنیا است. در هفته های اخیر پالایشگاه «شِورون» و کارخانه «پی بی اف» در این ایالت با نقض فنی در واحدهای تولید سوخت خود مواجه شدند.

به گفته زاخاری راجرز، مدیر پالایش و سوخت های زیستی در گروه انرژی «راپیدان» برخی از شرکای تجاری آمریکا در آسیا و خاورمیانه انگیزه ارسال بشکه هایی از سوخت به سواحل غربی به جای سواحل شرقی را پیدا کرده اند.

دولت بایدن ممکن است معافیت هایی را برای قانون جونز تصویب کند که شرط انتقال سوخت از یک بندر آمریکا به بندر دیگر را با کشتی هایی دارای پرچم آمریکا ایجاد می کند. این مساله در کنار بهبود ظرفیت پالایشگاهی در ساحل غربی می تواند اوضاع را بهتر کند.

راجرز گفت این موضوع می تواند اوضاع را تغییر داده و بهای سوخت را به صورت موقت کاهش دهد.
منبع: ایرنا

۱۴۰۱/۱/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...