نسخه چاپی

صدیف بدری، در گفت و گو با نما:

باید ساختار عملیاتی مناسبی برای بودجه تعریف كنیم / قانون بودجه سالانه كشور باید برگرفته از برنامه پنج ساله كشور باشد

عکس خبري -بايد ساختار عملياتي مناسبي براي بودجه تعريف کنيم / قانون بودجه سالانه کشور بايد برگرفته از برنامه پنج ساله کشور باشد

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت:باید ساختار عملیاتی مناسبی برای بودجه تعریف كنیم تا دیگر شاهد یكسری پیشنهادات عجیب و غریب در جریان بررسی بودجه در كمیسیون تلفیق و صحن مجلس نباشیم.

صدیف بدری، در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی «نما» با اشاره به مشکلات کلی بررسی بودجه در مجلس گفت:نه تنها در جریان بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق ۱۴۰۱، بلکه در کمیسیون‌های تلفیق سال‌های قبل هم شاهد یکسری مشکلات و مصوبات بودیم که حواشی زیادی را ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: بنده معتقدم که در بررسی بودجه باید یکسری تغییرات ساختاری جدی رخ دهد و دولت و مجلس باید در این زمینه گام های جدی بردارند.

این نماینده مجلس بیان داشت: ۴۳ سال است که ما با همین روند بودجه سالانه کشور را مورد بررسی قرار می‌دهیم و لازم است روند بررسی بودجه تغییر کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهارداشت:پیشنهاد بنده آن است که ما قوانین پنج ساله را تصویب کنیم و بر اساس آن قوانین پنج ساله، قانون بودجه سالانه کشور را تدوین و تصویب کنیم. قانون بودجه سالانه کشور باید برگرفته از برنامه پنج ساله کشور باشد.

بدری ادامه داد: ما معمولاً در بودجه بیشتر احکامی را ایجاد می‌کنیم و یا تغییر می‌دهیم که مربوط به ردیف‌های غیربودجه‌ای و برای یک سال است. همچنین ما در جریان بررسی بودجه، قانون دائمی را اصلاح می‌کنیم که این کار به ضرر توسعه و پیشرفت کشور است.

این نماینده مجلس ادامه داد: باید ساختار عملیاتی مناسبی برای بودجه تعریف کنیم تا دیگر شاهد یکسری پیشنهادات عجیب و غریب در جریان بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس نباشیم.

وی با بیان اینکه برخی از پیشنهادات بودجه ای به جز آنکه مدت کوتاهی جامعه را ملتهب کند، هیچ سودی ندارد،گفت:برای مثال، اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱، بیش از ۸۰۰ درصد عوارض سیگار را نسبت به سال گذشته افزایش داده و برای آن هم یکسری هزینه‌ها تعریف کردند که این مصوبه در صحن مجلس حذف شد و هزینه‌های آن هم دچار چالش جدی شد.

بدری اضافه کرد: باید اصلاحات اساسی در بررسی بودجه اتفاق بیافتد که این موضوع مستلزم آن است که اصلاحاتی در آیین نامه داخلی مجلس مدنظر قرار گیرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: نمایندگان و اعضای هیئت رئیسه مجلس باید این موضوع را مدیریت کنند و اگر بتوانیم در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ این کار را انجام دهیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود و این کار هم باید با هماهنگی با دولت رخ دهد.

۱۴۰۱/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...