نسخه چاپی

نحوه خدمت سربازی برندگان خوارزمی

رئیس مركز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: دانش‌آموزان پسر آورنده رتبه‌های برتر جشنواره جوان خوارزمی از سربازی معاف نیستند اما سربازی را در قالب پروژه‌ با حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان طی می‌كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس، مهری سویزی، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشنواره جوان خوارزمی اظهار داشت: در این جشنواره شاهد ۱۰ درصد افزایش‌ها طرح‌ها نسبت به سال گذشته بودیم؛ این در حالی بود که روباتیک از بخش جشنواره خارج شد زیرا بنیاد ملی نخبگان، روباتیک را در ردیف اختراعات و ابتکارات قرار نمی‌داد و در گردونه مسابقات می‌دید.

وی با بیان اینکه 19 هزار و 195 طرح از دانش‌آموزان به این جشنواره رسید، افزود: در مرحله دوم 1807 طرح غربالگری علمی شد و در مرحله بعد نیز 95 طرح به مرحله فینال راه یافت.

* برنامه‌های حمایتی برای برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی

سویزی ادامه داد: در نهایت 45 طرح برگزیده شد که 28 آذر ماه امسال مراسم تقدیر از برگزیده‌شدگان برگزار شد و 66 دانش‌آموز که ارائه دهنده این 45 طرح بودند، تقدیر شدند.

وی به برنامه‌های حمایتی از برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی اشاره کرد و گفت: این دانش‌آموزان از طول زمان از حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: رتبه‌های اول جشنواره جوان خوارزمی بدون کنکور و بر اساس عنوان رشته‌ای که مقام آوردند، وارد دانشگاه می‌شوند و رتبه‌های دوم و سوم نیز در کنکور، درصد حمایتی دارند.

وی به بحث سربازی دانش‌آموزان پسر که برگزیده جشنواره جوان خوارزمی می‌شوند، اشاره کرد و افزود: دانش‌آموزان پسر آورنده رتبه‌های برتر جشنواره جوان خوارزمی از سربازی معاف نیستند اما سربازی را در قالب پروژه‌ با حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان طی می‌کنند.

* برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی نباید در جامعه گم و رها شوند

سویزی با بیان اینکه قبل از نگاه پاداش محوری، پرورش محوری مدنظر است، اظهار داشت: جشنواره جوان خوارزمی می‌تواند زمینه پرورش برای درخشندگی‌های بعدی را فراهم کند و مهمترین کار این است که جامعه علمی کشور، بنیاد ملی نخبگان و باشگاه دانش‌ پژوهان جوان، پس از اینکه این دانش‌آموزان رتبه می‌گیرند، آنها را دریابد.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما نباید تا شناسایی و معرفی باشد و بعد این دانش‌آموزان در جامعه گم و رها شوند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان افزود: اصل کار از اینجا به بعد باید پیگیری شود تا زمینه کارها و فعالیت‌های علمی، به خصوص اتصال به شرکت‌های دانش بنیان، تولید و تجاری سازی اختراعات و ابداعات فراهم شود.

۱۳۹۱/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...