نسخه چاپی

سخنرانی اسد درباره آخرین تحولات سوریه

در حالی كه رییس جمهوری سوریه امروز (یكشنبه) در خصوص اوضاع سوریه و راه‌های حل و فصل بحران این كشور سخنرانی می‌كند منابع آگاه در اتحادیه عرب از نشست فوق‌العاده‌ این اتحادیه طی چند روز آینده در خصوص آوارگان سوریه خبر دادند

به گزارش نما به نقل از ایسنا،بشار اسد، رییس جمهوری سوریه پیش از ظهر امروز در خصوص وضعیت سوریه سخنرانی می‌کند.

در همین راستا منابع نزدیک به دفتر ریاست جمهوری سوریه اعلام کردند که احتمالا اسد در خصوص نقشه راهی درباره حل و فصل بحران سوریه با تکیه بر نتایج دیدار ژنو ۲ میان اخضر الابراهیمی فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب و نمایندگان روسیه و آمریکا سخنرانی کند.

بنا به گفته این منابع، نشست ژنو ۲ شامل توقف درگیری‌ها و اعلام آتش‌بس، تاسیس کمیته‌ای برای اصلاح قانون اساسی، تشکیل دولت وحدت ملی و انتخاب اعضای پارلمان از طریق انتخاباتی با نظارت ناظران بین‌المللی و امکان نامزدی بشار اسد در انتخابات ۲۰۱۴ است.

همچنین برخی از منابع پیش‌بینی می‌کنند که اظهارات امروز بشار اسد شامل راهکاری برای تحقق ثبات در تمامی منطقه باشد.

روزنامه الاخبار لبنان نیز فاش کرد: مضمون سخنرانی امروز بشار اسد مطابق متن نامه‌ای است که فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه از اسد به مقامات مسکو منتقل کرده است.

بنا به نوشته این روزنامه، مقداد در این نامه به میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه موضع اسد را در خصوص حل و فصل بحران سوریه اعلام و تاکید کرده است که در صورت عدم مخالفت با نامزدی‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۴ با راهکار ژنو ۲ موافق است.

همچنین منابع آگاه در اتحادیه عرب اعلام کردند: این اتحادیه نشست فوق‌العاده‌ای را در سطح وزیران خارجه عرب در خصوص بررسی اوضاع آوارگان سوریه در کشورهای همجوار آن برگزار خواهد کرد.

این در حالی است که منابع مذکور پیش‌بینی‌ کرده‌اند نشست مذکور طی چند روز آینده برگزار شود.

همچنین این منابع افزودند:‌ این نشست بنا به درخواست عدنان منصور، وزیر خارجه لبنان برگزار خواهد شد و نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در حال رایزنی با وزیران خارجه کشورهای عضو این اتحادیه در این خصوص است.

یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، گفت: رایزنی‌ها و تماس‌های العربی با وزیران خارجه‌ کشورهای عضو اتحادیه عرب با موافقت بیشتر این کشورها روبرو شده اما هنوز زمان دقیق این نشست مشخص نشده است.

سوریه از ۲۲ ماه گذشته شاهد درگیری ارتش و نیروهای مخالف مسلح در شهرها و استان‌های مختلف این کشور به ویژه استان حلب بوده است که در پی آن هزاران تن قربانی و صد‌ها هزار تن دیگر آوارده شده‌اند

۱۳۹۱/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...