نسخه چاپی

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت و گو با نما:

طرح صیانت از فضای مجازی اصلاح می شود

عکس خبري -طرح صيانت از فضاي مجازي اصلاح مي شود

عضو كمیسیون مشترك طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در مجلس گفت:قرار است طرح اصلی فضای مجازی مجدداً در سامانه نمایندگان بارگذاری شود تا ما آن را در كمیسیون مشترك بررسی و اصلاح كنیم.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی «نما» در ارزیابی خود از سرنوشت طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در مجلس گفت: ما منتظریم که هیئت رئیسه مجلس طرح فضای مجازی را در دستور کار کمیسیون مشترک بررسی طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی قرار دهد تا بررسی‌های خود را آغاز کنیم.

این نماینده مجلس اظهارداشت: اعضای کمیسیون مشترک طرح اولیه فضای مجازی را مورد بازنگری قرار دادند که معاونت قوانین مجلس اعلام کرد که محتوای طرح بسیار تغییر یافته و مصوبه ما مبنی بر تصویب کلیات این طرح را رد کرد.

وی بیان داشت: قرار است طرح اصلی فضای مجازی مجدداً در سامانه نمایندگان بارگذاری شود تا ما آن را در کمیسیون مشترک بررسی و اصلاح کنیم. منتظریم که این کار انجام شود تا جلسات کمیسیون مشترک برای بررسی این طرح آغاز شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بعید می‌دانم که طرح جایگزین دیگری در حوزه فضای مجازی تدوین شود و صرفاً قرار است همان طرح مجدداً مورد بررسی قرار گیرد.

حسین فلاحی اظهارداشت: طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی مراحل قانونی خود را طی کرده است. دو بار در صحن مجلس درباره آن رأی‌گیری و تصویب شد که در کمیسیون مشترک بررسی شود.

وی ادامه داد: این طرح ۵۰ روز در مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بررسی قرار گرفت و این کمیسیون هم حدود ۵۰ جلسه را برگزار شد.

این نماینده مجلس بیان داشت: از سوی دیگر پیشنهادات و نظرات دولت هم در این طرح اعمال شده است؛ بنابراین بعید است که طرح و لایحه جدیدی در حوزه فضای مجازی تدوین شود.

وی تاکید کرد: عمده افرادی که این روز‌ها نامه امضا می‌کنند که طرح فضای مجازی مجدداً به صحن مجلس بازگردد، تحت فشار هستند و می‌گویند که اگر امضا نکنیم، تحت فشار از سوی حوزه انتخابیه قرار می‌گیریم.

این نماینده مجلس اظهارداشت: عمده این افراد همان کسانی هستند که دو بار رأی دادند تا طرح فضای مجازی در کمیسیون مشترک بررسی شود. معنا ندارد که مجدداً این طرح به صحن مجلس بازگردد چرا که اگر این موضوع در صحن مجلس مطرح و باز هم رأی گیری شود، به احتمال زیاد نمایندگان رأی می‌دهند که این طرح در کمیسیون مشترک بررسی شود چرا که فرصت لازم برای بررسی این طرح در صحن مجلس نیست.

وی بیان داشت: به واقع در کمیسیون مشترک به صورت کارشناسی و تخصصی‌تر می‌توان طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی را تعیین تکلیف کرد و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که طرحی جامع در حوزه فضای مجازی به تصویب برسانیم.

۱۴۰۱/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...